rektorn, göran , mr universal & jag

det har varit en annorlunda dag idag.
den började rätt normalt. jag sov längre än planerat. kravlade mig upp vid 10. åt frukost tillsammans med MTV:s "top 10 at 10" som dagen till ära körde brittiska artister och således bara spelade gamla oasishits.
kollade lite på min nyinköpta pilatesdvd (jaja, jag vet, jag blev övertalad av den där människan som ringde och påstod att "du är en av få utvalda som kan köpa en pilates eller yogadvd för enbart 50 kr", men jag kunde inte låta bli. var så billigt) medan jag borstade tänderna. till slut blev jag så less så jag snabbspolade. men det gick ändå JÄTTESAKTA. suck, pust, stön, jag kommer inte palla träna till det där.

käkade lunch med prefekten i kraka. universitetet känns onekligen som en gymnasieskola ibland.
man känner igen så många. folk kollar "varför äter hon lunch med den där gubben". inte nog med det så kommer självaste rektorn och sätter sig vid oss. inte för att så många vet hur han ser ut . och ja, jag kan bekräfta ryktet om att han ser ut lite som en pingvin. men ändå, inte alla som har ätit lunch med rektorn. dessutom hämtade han kaffe till mig. rätt trevlig faktiskt.

vi skojade rätt mycket om rektorn på ett lösnummermöte häromsistens. att han borde göra som påven. det vill säga gå ut på sin balkong och vinka en gång om dagen.

efter lunchen hade jag och maria möte med studierektorn för MKV tillika min och malins handledare på vår b-uppsats. måste bara tillägga att jag nog innehar skolans bästa utbildningsbevakare. kredd till henne!! maria har eventuellt lyckats med konststycket att ta tillbaks en kurs som skulle ha ställts in. fortsättning följer...

studierektor göran. ja, han är ju också ett kapitel för sig. jag är fortfarande lite bitter för att han bara gav mig G på metodtentan. snåljåp. när vi kom ut ifrån mötet höll jag på att gå åt fel håll och då kläcker han ur sig "har du inget lokalsinne?!?!". mitt framför Mr B som precis kommer gående. faaan.


jag har också pratat i telefon med mr universal himself idag. han drog på sin fetaste stockholmska.
"alltså, jag kan bara säga en sak, att det kostnadsförslaget niiii hade lagt fram inte kommer att hålla, det räcker inte ens till en sillburk liksom...."  "och, jag kan också säga att niiii ska vara där nere, för på övervåningen kommer det vara en aktiemiiiiiddag" .
ja du...what to say. skulle vilja lägga upp en bild på karln i full klarasmundering. men jag känner på mig att jag kommer bli stämd snart. namedroppar alldeles för mycket.


min MSN har kraschat ihop. flera gånger när jag har skrivit till folk har de frågat "men varför är du offline" fastän jag är online. nu har jag fått en förklaring till varför ingen skriver till mig längre iaf.








Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits