helylle eller inte helylle? det är frågan.

förutom hångellistan hittade jag i samma ovannämnda kartong en lista på helylle- respektive inte helylle-karaktärer i sunset beach.

jag och ingrid var nämligen helt fixerade vid begreppet helylle. vi pratade alltid om vilka som var eller inte var helylle. vi ville själva vara helylle, men var det absolut inte. vi kände några riktiga helyllemänniskor som vi avundades. nu i efterhand har jag insett att dessa människor egentligen bara var jävligt tråkiga.

definitionen var ungefär: person som alltid gör det rätta, aldrig sårar någon annan, alltid är 100% ärlig och genomsnäll.
låter inte så jäkla muntert? eller?

några helyllepersoner i sunset beach var meg, caitlin och självklart den präktiga prästen vad han nu hette (även om han faktiskt hade sex med sin brors fästmö).
några som inte var helylle var gregory och annie.


ehh...vrickat bloggande kan verkligen alstras under bakissöndagar. sorry, men jag kan inte låta bli.



Kommentarer:
Postat av: Mr X

www.helylle.org


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits