mitt liv som vild

extrem nostalgiker som jag är sparar jag på allt. nyligen tittade jag i en av alla dessa kartonger med urskrivna dagböcker, gamla kalendrar, biobiljetter med mera som står hemma hos mina föräldrar.
denna gång återsåg jag en kär gammal vän- hångellistan.

året var 2002 och årstiden var sommar. jag och min dåvarande bästis ingrid flyttade samma dag som vi tog studenten in i en lägenhet på kantorn i uppsala. förutom vi två skulle också johan bo där, en 16årig kulting som jag övertalat på vår gemensamma arbetsplats Mcdonald´s att han skulle bo med oss så att hyran skulle bli lägre. varför vi frågade just honom är en annan historia.

att säga att det rådde kaos i den här lägenheten vore en underdrift. inte nog med att johan hade sina kulting-kompisar där för jämnan verkade det som att vårt killgäng på den här tiden hade flyttat in på obestämd framtid. att vi överhuvudtaget kom iväg till våra respektive jobb den här sommaren är ett under.

mellan mig, ingrid och johan pågick en tävling om vem som hånglade med flest, så skapades den berömda hångellistan som givetvis fick hedersplatsen på kylskåpsdörren. det roliga var att jag och ingrid hånglade med typ exakt samma personer, det vill säga johans alla kompisar. alla vi tre hade även varandra på listan. vem som vann förtäljer inte historien men jag tror att det var jag.

förutom allt detta utbytande av saliv hände det en hel del andra saker under vårt "vilda festande".
exempelvis urinerade en av våra grabb grus-kompisar i grannarnas kartonger på en fest. blev inget mer nerhissande av kakor efter denna incident (det bodde ett jättesnällt tyskt par i lägenheten ovanför oss där tanten hissade ner små paket med kakor till oss via balkongen, som tack fick de sina ägodelar nerkissade).

innan vi flyttade därifrån hann vi dessutom ha sönder (genom att hoppa i den) en soffa ("det är ingen IKEA-soffa direkt!") och ägarna av  lägenheten krävde oss på 5000 kr för denne och 3000 kr för omslipning av köksbordet där vi av någon outgrundlig anledning hade lyckats kladda med tusch som inte gick bort.
på något vänster lyckades vi emellertid slippa dessa kostnader. tror att våra föräldrar var inblandade.
i augusti flyttade vi hem igen.




Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits