dansdivor





Dansdivor däremot, de slipper man aldrig undan. De finns överallt, i alla städer.
Var två stycken individer från Wallmans salonger (där kom motsägelsen, tydligen har Marie kuhlers lyckats producera något som kan kunna betraktas som professionellt) på besök på vår dansklass häromdan. Oavbrutet stod de och speglade sig, vände och vred....jaja, vi vet att ni kan göra 5 piruetter och kicka er själva i huvet...ni behöver inte stå och demonstrera detta hela tiden.
Vad detta beror på är visserligen ganska självklart, dans är ingen lagsport där man samarbetar, dans är så pass individuellt att det är enbart upp till en själv (förutom pardans då förstås) ifall man lyckas eller inte.
Klart att det blir prestige över det hela. Jag är själv en dansdiva.

Det som är skönt dock är att det är Annika som är den från min gamla dansskola i Uppsala som gick vidare i Floorfiller och ingen annan. Annika är (elleriaf var) extremt ödmjuk även då hon alltid var bland de bästa.
Det finns 2-3 personer jag inte skulle klarat av att se i det där programmet, jag vet att dessa förmodligen också har lyckats grymt bra med sina danskarriärer men nu slipper jag iaf se det....


Annika Sivertsson- grymt duktig.




17031-9


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits