"Vi ska gå på kåren i Uppsala"


Veckans kommentar kläckte Erik alla kategorier (men han skyllde på Patrik det var ändå han som hade sagt det från början).

Kåren i Uppsala...jaja, alla kan ju inte vara lika belevrade Uppsalabor som jag.
Speaking of wich..om det var Barcelona förra veckan är det definitivt Uppsala den här.
Var där i helgen, så obeskrivligt underbart, inte en finlandsfärja med storhetsvansinne (läs frimis) i sikte, inga frisörer som tror att Jennifer Aniston-frilla fortfarande är inne, inga käcka "showdansare" med illaluktande glittriga klänningar och hattar (läs Marie kuhlers showdansskola) utan mitt Uppsala, min stad- där siluetten pryds av domkyrkans torn istället för krämaren, saluhallen med befogad VIP-hörna (kanske inte men ändå...) och dansare som går vidare i floorfiller. Inte en stor stad, men en stad.







17031-8


Kredd vill jag ändå ge till min nya danslärare (på ovannämnda dansskola) som påpekade att det var jazzdans vi dansade och inget annat.
Hon drog kommentaren "Jag hade aldrig hört talas om Showdans innan jag kom hit" och satte på en hederlig jazzlåt, nämligen Darins nya. Inga saxofoner och annat trams. Skönt med någon som känner som jag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits