Alpha delta gama phi nu

Är helt utmattad efter en första skoldag. Började klockan åtta med jazzdans. Hoppas hoppas verkligen att 3 stycken i gruppen hoppar av för det var den roligaste dansklassen jag någonsin tagit. Jag är nämligen inte registrerad ännu eftersom klassen är full. Och läraren vägrar ta in fler för han tycker inte att det får plats i salen. Förutom på den punkten är han grym. Han har typ dansat överallt, Los Angeles, San Fransisco, New york....så cool! Det var svårt men inte för svårt och allt gick jättefort men det gjorde inget för det var så kul!! Åhhh I have to get in! I just have to!!

Campus var fullproppat av människor idag. Jag vet att jag tjatar om college-filmer men ASU är verkligen det ultimata film-universitet. Killar på skateboards cruzar mellan grupper av alpha delta gama bruttor i solglasögon. Sororities är huge här! En sorority är som en förening man blir invald i. Tydligen håller alla sororities på med någon slags välgöring eller "community service". Jag trodde de bara bodde ihop och var extra tjejiga tillsammans. Samma sororities finns över hela USA. Ni har väl sett Legally Blonde 2 när Elle startar en telefonkedja till alla sina "alpha nu-systrar" för att få hjälp med sin kampanj mot djurförsök eller vad det nu är. Sen finns det ju också fraternitys vilka består av grabbar. Får mig enbart att tänka på "the keage house" (ölkegg??)i Beverly Hills där Steve Sanders var med..... (oj, märker ni hur insnöad jag är på ämnet??)

Många av de yngre amerikanska tjejerna är likadana (fast jag antar att vi också är det). Alla har platt-tångat slingat hår, mycket smink och korta små hotpants. Och så pratar de likadant. De låter inte som världens smartaste tjejer direkt. Men jag har märkt att jag verkligen kan dra på en sån röst själv! Flera har sagt till mig att jag inte har någon accent alls. Och ja, jag är nog rätt bra på "amerikanska", speciellt när jag pratar med folk härifrån för då liksom "härmar" jag dem. Däremot är mitt vokabulär inte det bästa så när jag inte hittar ord och börjar staka mig kommer nog den svenska brytningen fram. Men jag gillar den! Till viss del.

Är för övrigt lite irriterad på Örebro universitet för att jag måste ta 15 credits när alla andra bara behöver ta 12. Tycker faktiskt att 15 är för mycket. (med dansen blir det 17 för den får jag inte tillgodoräkna mig). Jag vet inte vilken sista kurs jag ska välja. Jag har redan tre communication-kurser och det liksom räcker. Jag kommer blanda ihop dem som det är. Same shit but different skulle man kunna säga. Tror det blir spanska nu i alla fall. Gjorde ett test på internet och hamnade i en ganska bra grupp (de där sju åren i skolan var inte helt waste alltså) nu ska bara folk hoppa av också. Fullt även här....

Bedtime! Börjar 7.40 (!) imorgon!


Kommentarer:
Postat av: Micela

åhh jag blir avundsjuk hjärtat, låter mega skoj. vilken grupp ska du tillhöra innan avfärd hem då =)? KRAM!

Postat av: Malin

haha eller hur, efter ett tag börjar man låta som dem! jag kom på mig själv flera gånger med att säga oohh, that's so cuuuuuute!! lät kanske inte så överintelligent, men when in rome liksom...

o jag tycker att skejtarna e livsfarliga.

2006-08-22 @ 13:37:05
Postat av: Ängla

Lycka till! Så skoj att läsa om hur du har det! :)

2006-08-23 @ 01:56:14
URL: http://englaellen.blogg.se
Postat av: Hanna

hej gumman!! åh gud va coolt allt låter!! jag totatlt lika insnöad som dig med alla american uni stuffs so bring on more!! jag blir alldeles till mig här!! såååå avis.

här i kingston väntar jag mest på att åka hem. längtar till kära sverige. det låter helt perfekt att ni ska flytta till sthlm! då akn vi träffas en hel oftare än senaste tiden.

massa kramar

2006-08-23 @ 11:45:48
URL: http://hannas.blogg.se
Postat av: annki

Heeej Emma! Tack för inbjudan till din fina sida! Rotar febrilt i min ryggsäck, men hittar inga erfarenheter... jag är bara sååå imponerad (kanske inget bra ordval, appellerar väl till prestation :-) men, det är ju just vad det är. Vilken ordning & reda. Vilke nöje att strosa runt! Tänker på dig! Ha de´ så väldigt bra, stor KRAM!

2006-08-24 @ 00:09:08
Postat av: Yohanna

Hata örebro universitet på den punkten ja. Vet hur du har det, men kom ihåg, det är inte hela världen om du hoppar av en kurs och bara läser 12. om du inte räknar med de 20 poängen vill säga. Ali hoppade av en kurs, men jag behöll mina 15. Dock bör man tänka på att man är där för upplevelsen också, och sitter man bara inne och pluggar blir det inte mkt till upplevelse. Well well, ville bara dela med mig om hur vi resonerade. :) Hoppas du har det bra, och se till att inte missa ett "desert-party"! PF Changs e oxå ett hett tips, ligger nära Chilis om jag inte minns fel. I änden av huvudgaten i Tempe lixom :) Jaja. än en gång. Enjoy!

2006-08-24 @ 11:12:38
URL: http://intheheadofY.blogspot.com
Postat av: Malin

fast asså kör på 15 credits o ta lätta kurser, typ 2 o 300 level kurser. gjorde jag, pluggade knappt ett skit haha. gick ju rätt hyfsat ändå men sket sig lite på slutet.

o ja, desert partyt va jävligt sweet, men ännu bättre va det när vi mitt i natten åkte iväg på en båt, stupfulla o sen vaknade upp på en strand och drog iväg o åkte wakeboard dan efter:)

2006-08-24 @ 22:40:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits