football, ölkeggar, asiater & shopping-spree

Den här helgen har varit helt fullspäckad. Det känns som att jag inte har haft en minut över men det är ju bara bra för jag kom inte hit för att sitta och häcka på rummet. Har förstått att de här fyra månaderna kommer gå riktigt fort så jag försöker verkligen ta vara på varje sekund. Har redan börjat planera en resa till Mexico tillsammans med några tjejer som ska gå av stapeln under "labour days weekend" i början av September.

Så helgen då. Fredag dag var en massa fixande och donande med kurser. Är fortfarande inte riktigt klar och skolan börjar imorgon! Men det löser sig. Vissa kurser jag vill ta är nämligen fulla så jag måste gå till första lektionstillfället och fråga läraren om det är okej att jag får hoppa in i klassen ändå. 

Fredag eftermiddag gick jag tillsammans med några andra för att se " a football game" mellan ASU tigers "gamla lag" och de som är Freshmans (nya i laget). Så det var ingen riktig seriematch och därmed ingen stor publik. Stadion rymmer dock över 70 000 åskådare så att se en riktig match är nog kind of an experience. Det var precis som man tror att det ska vara. Riktigt biffiga killar som bufflar på varandra och ett gäng käcka cheerleaders i små kläder. Har faktiskt funderat på att joina cheerleader-truppen men jag vet inte, antar att det krävs ganska mycket. En del saker de gör ser rätt enkla ut men sen gör det också en del gymnastikgrejor och det kan ju inte jag...


Efter matchen åkte vi ett stort gäng till en husfest. En äkta filmhusefest med ölkeggar och free drinks for the ladies. Hade riktigt kul faktiskt. Pratade mycket med olika folk. Fick lite flashbacks från tidiga gymnasiefester när det där med alkohol var relativt nytt. Amerikanerna får ju inte gå ut eller köpa alkohol förrän de är 21 så det känns som att de är på en lite lägre nivå. Sen är ju många yngre också, typ 18-19. Lyckligtvis är många av utb.studenterna äldre, upp emot 30, så jag behöver inte känns mig som gamla tanten liksom.

Vi åkte dock från festen ganska tidigt eftersom killen som hade festen började bli kind of aggressiv. Det började med att han skulle öppna min och Trishas (asnice tjej från Dublin jag hänger rätt mycket med)vinflaska med en fickkniv. Givetvis skar han sig och började blöda rätt kraftigt. I samma veva började en av ut.b studenterna från Turkiet att rota bland hans skivor. Han fick typ värsta utbrottet över detta så vi kände inte riktigt för att vara kvar...När vi stod och väntade på taxi kom han också ut och skrek på oss att vi inte fick stå på hans framsida utan var tvungna att dra...

På lördag dag gick jag till Safeway (grocery store)för att fixa lite saker. Köpte bland annat en mobiltelefon eftersom min blivit helt kajko. Kostade typ ingenting, bara 30 dollar. Det är desto dyrare att ringa, det kostar även att ta emot samtal!!! Men det gör inget för jag ringer bara korta samtal och skickar sms till Anders så det blir inte så farligt. På safeway träffade jag också mina vänner Anna och Jeppe från Danmark. De bjöd mig hem till dem på lunch och bad i deras swimmingpool. Har varit lite irriterad för det verkade som att alla förutom vi på Adelphi hade swimmingpool. Men nu har jag fått reda på att vi faktiskt har en pool här någonstans. Jippie!!!

På kvällen följde jag med på en aktivitet som "The friends of the internationals" ordnade. En resa upp i bergen för att titta på solnedgången och middag hemma hos en amerikansk familj. Helt gratis! Utsikten var helt ljuvlig! Phoenix är verkligen enormt stort. Det är amerikas typ femte eller sjätte största stad. Middagen var också grym med en buffe med alla olika sorters mat , efterrätter och kakor!

Efteråt gick vi hem till några av de asiatiska ut.b studenterna för att dricka vin. Jag har inte lyckats lära mig någon av asiaternas namn för det går inte att uttala dem. De är från Singapore, Hongkong, Taiwan och Japan. Det är verkligen kul att hänga med dem. De är annorlunda men skitroliga. Deras accenter är gryma och de frågar saker om ditt land hela tiden. Och alla vill givetvis åka till Sverige.


Idag tog jag, Marieke (Holland) och Dominique (Fra. Canada) bussen till "Chandler mall". Så mycket bättre än det förra köpcentrumet jag besökte. Jag kände mig som Elle i Legally blonde! Oh yes jag spenderade rätt mycket pengar. Fick världens shopping-spree. Köpte jordens finaste "sailors-dress", helt ljuvlig. Can´t wait until I get to wear that! Affärerna här är faktiskt grymma och inte alls så efter som jag trodde de skulle vara. Skillnaden är nog att de finns mycket mer cassual-clothes här, mer californian style. Men jag gillar det! Köpte på mig massa mysiga bastoppar. Passade på att utnyttja lite schyssta offers på Victoria secret också, skitbra! Nu har jag några presenter klara.

Så, det var min helg. I am dying to lägga in lite bilder på folk jag har träffat och på hur det ser ut här men jag glömde kabeln till kameran hemma. Men den kommer snart på posten!

Min room mate har äntligen flyttat in. Erica from Ohio, 20 år. Verkar bra! Så jag är väldigt glad just nu. Imorgon är det också bara 6 veckor tills Anders kommer och hälsar på. Han ska stanna i två veckor och under den tiden ska jag visa honom allt. Då har temperaturen gått ner lite också (till 30-35 grader så det är ju fortfarande rätt varmt) så he will love it here. Vi planerar också att åka till Kalifornien några dagar. Awesome!

Allting just nu är pretty awesome faktiskt!


Kommentarer:
Postat av: Ulrika

Vad glad jag är för din skull Emma!!!Vad mycket du har hunnit med redan...kul att du trivs=)

2006-08-21 @ 13:40:02
Postat av: Anonym

Vad coolt det skulle vara om du kunde va med i cheerleader-truppen! Det skulle passa dig! =)

2006-08-21 @ 14:49:24
Postat av: Micela

vad kul att du trivs baby :) ser dig framför mig bland allt folk. kan du inte ta med dig en hunk hem till mig (om det finns några dvs)

Postat av: Malin

chandler mall:D fast första gången jag va där tyckte jag inte alls om det, men jag tror att det berodde på att jag var grymt bakfull. fast cheesecake factory va inte fy skam. du måste även åka till scottsdale mall.. men be afraid, be very afraid, jag brände typ över 4000 där på en dag, inte så bra.. antar att det andra mallet du va på som du inte tyckte om va arizona mills? me love, va där skitofta, men bussen gick nästan utanför dörren o tog 10 min. skitgod sesame chicken med nudlar:)

jag åkte också på den där turen o kollade på solnedgången o käkade middag. fast jag hamnade längst bak i en bil med väldigt dålig ac o höll på att dö på kuppen, men va gör man inte? fint var det iaf.

hey, vart ska ni i mexico? rocky point? där va vi, va helt ok.. full va man iaf:S mest hela tiden faktiskt. tequila tequila:D

nu händer det faktiskt grejer här, e malmöfestivalen ju!! im ska jag kolla på yeah yeah yeahs o sen nåt humorprogram från p3, på ons visar de sin city gratis o på fre e det atomic swing o the sounds. sweet, äntligen nåt att leva för, haha.

ha det supersweet nu!! miss ya o tänker på dig!!

puss o kram

2006-08-21 @ 21:14:03
Postat av: firewall

Luogo interessante, buon disegno, lo gradisco, signore! =) http://www.lukxi.org/firewall

2006-12-20 @ 01:34:33
Postat av: luciano

http://www.italyi.org/luciano

2006-12-21 @ 20:25:45
Postat av: medici

http://www.italyi.org/medici

2006-12-23 @ 10:11:09
Postat av: casa

http://www.erotixv36.org/casa

2006-12-24 @ 23:19:55
Postat av: ferrari

http://www.erotixv36.org/ferrari

2006-12-26 @ 12:14:41
Postat av: sesso

http://www.erotixv36.org/sesso

2006-12-27 @ 23:59:40

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits