10 dagar kvar

Känns nästan lite overkligt att det bara är 10 dagar kvar!
Idag hade jag min sista lektion. Skönt! Inga fler tortyr-tidiga mornar!

Som ni nog förstår längtar jag hem mycket. Det blir så när man har sin fästman på andra sidan jordklotet.
Just nu går dagarna nästan skrämmande sakta för att jag längtar så mycket. Hursomhelst har jag massor att göra (förutom 3 sista final exams ska man ju göra allt en sista gång, sen ska det packas, städas och inhandlas presenter/julklappar) så det borde inte vara några problem att få dagarna att gå.

Eftersom det var en av de sista dagarna med mycket folk på campus idag passade jag på att fota lite.

17031-135

Utanför Memorial Union där alla matställen ligger.
Närmast med gula parasoll är mitt favoritbagelställe - Einstein bagel.

17031-136

Jag och kaktusen!

17031-137

Okej jag erkänner jag har inte tagit den här bilden själv. Tydligen hade jag bara fotat Hayden library med min systemkamera. Hursomhelst, Haydens kafeteria är mitt favoritpluggställe.

Kommer nog sakna campus lite! Är så annorlunda från Örebro universitet. Inte bara för att det finns kaktusar & palmer, utan för att också för att det är så mycket folk i omlopp hela tiden. På ÖU händer det ibland att man är helt ensam i en korridor eller fik. På ASU händer det saker hela tiden. Band spelar på skolgården, folk säljer porslin (det är sant, det vara några som gjorde det idag), någon kristen fundamentalist står och propagerar mot abort.

Inget ont om kårens eller krakas mat (men om Forumhusets, blä!) men på ÖU kan man inte få en fortune cookie där det står "your financial outlook is excellent" (jag fick det idag, som ett brev på posten, har oroat mig för min rasande ekonomi senaste vecka och fortune cookie-lappar tror jag blint på) , Starbucks coffee eller äta så mycket man orkar av en kakbuffé.


Kommentarer:
Postat av: Anders

kul att se bilderna. längtar tillbaks lite. men mest längtar jag ju efter dig baby!
vi hörs när jag har varit hos frisören... puss

2006-12-06 @ 15:29:33
Postat av: Ängla

Fina bilder! Hoppas allt är bra med Emma? Puss gumman!

Postat av: Matilda

vad fint det ser ut! Skönt att du inte har fler lektioner!! Ska bli så kul att ses i jul, KRAM!!

2006-12-08 @ 02:52:07
URL: http://blanc.webblogg.se
Postat av: Malin

ah nostalgia... sa vackert sa vackert. take me baaaaack!!!! seriost, ett helt ar sen. inte klokt, var tog det har aret vagen? anyway, hope u'll have an amaaaaaazing last week!!! puss

2006-12-08 @ 09:59:36
URL: http://malingoesenglish.webblogg.se
Postat av: Anonym

oh hey, what's up with the kakbuffen? (hittar ingen appostrof el hur det nu stavas pa tangetbordet...) nan san fanns det inte nar jag va dar, atminstone inte vad jag sag till. not fair! hehehe...

2006-12-08 @ 16:28:40
Postat av: Anonym

ofattbart att du är på andra sidan jorden. sjukt att se bilder på dig bland kaktusar och annat tjogrejs. kul. världen är underlig. säg till när du är hemma igen.
puss /den där konstiga med lockigt hår i 26:an

2006-12-10 @ 00:30:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits