sista helgen i amerikatt

Av min sista helg här kommer jag främst att minnas...


Legally Blonde-adventure; pedicure

I fredags morse gick jag och tre tjejer till en nagelsalong på pedikyr. Efter 4 månader i flipflops var det behövligt.  Kanske låter hemskt att säga att det inte var så förvånande att de tre asiater som jobbade på salongen inte kunde någon engelska whatsoever. Men, så var det. Fötterna blev otroligt vackra i alla fall och naglarna äntligen målade i mörk-mörk röd. Har letat efter den färgen så länge!

Efteråt gick vi till Tempes nyttigaste matställe, Pita Jungle. Där åt jag, förutom en av deras underbara pitas,  den bästa hummusen ever made. Kommer sakna alla bra restauranger här!

The last shopping; Arizona Mills (verkar det som att jag alltid shoppar? det är ingen villfarelse, det är sant)

Arizona Mills var den första "mallen" jag besökte här. Jag var inte jätteupphetsad över den upplevelsen. Jag var utan kläder (ni kommer väl fortfarande ihåg den försvunna väskan?), jetlaged och allmänt kinkig.
Arizona Mills kändes den här gången som helvetet på jorden. Det var för mycket folk, högljutt, kläder med strass i syntetmaterial, levisjeans från 1995 och så vidare.

På grund av denna upplevelse har jag aldrig återvänt till dit. Istället har jag åkt till de lite mer "fancy" köpcentren i Scottsdale och Chandler. Hursomhelst, efter att ha sett fler och fler komma tillbaks med schyssta grejor, som converseskor för 25 dollar, tänkte jag att; "fan, det kanske är dags att ta en tur dit igen".

Jag ångrar det inte! Tyvärr har min kamera pajat (bajs) så jag kan inte lägga upp några bilder, men vilket fynderi som inträffade denna lördag! Heels för 19 dollar! (har försökt hitta några som liknar de jag köpte, men har inte lyckats), två underbara klänningar varav en liknar den Sofi Fahrman hade på sig på sin förra outfitbild på aftonbladet.se. Jag vet att klänningar har varit på tapeten ett bra tag nu men det är verkligen mitt nya! Varje gång jag kommer med en ny klänning frågar folk "men kommer du verkligen kunna ha på dig den där i Sverige?". "Ehh...yeah, I can wear like thick tights and a warm sweater...hrm..". Jag tror att jag förträng hur kallt det är hemma under vintern. Jag skrev att det var kallt här för ett tag sen..men jag menar, det går inte att jämföra!

Pluggsöndagen som förvandlades till någon helt annat

Klockan 1 vaknar jag och tänker "man kanske skulle gå upp och plugga". Pratar med Anders på skype samtidigt som jag kollar min mail. Jag har fått mail från min lärare. "Hon ska säkert informera om något för den kommande tentan" tänker jag. Nehepp. Tji får jag. Eller snarare en chock. Det visar sig att jag har missat tentan! Jag har klantat till det och fått 12/7 till den 12 december. Hursomhelst, efter ett mail tillbaks ("I'm a stupid exchange student", "your class is my favorite") kommer vi överens om att jag får skriva tentan på onsdag istället. Härliga tider! En extra pluggdag än förväntat.

På eftermiddagen går jag med Marieke och Verena till Dunkin Donuts för första (och förmodligen sista) gången
I Barcelona fanns Dunkin Donuts i varje gatuhörn därför var jag rätt förvånad över att det fanns så få här! Jag frågade en tjej i min klass om detta och hon sa att det berodde på att folk blivit mer hälsosamma de senaste åren. Really? Ja men kära amerikanare! Ni tror väl inte på allvar att Frappuccinos med vispgrädde är hälsosamt? Jag ser minst 10 sådana varje gång jag har lektion. De amerikanska bruttorna älskar verkligen sina frappucinos. Försökte dricka en liten en gång men mådde illa efter halva.

Som vi alla vet älskar amerikanare (förutom frappes) tacky christmas decorations. På kvällen skjutsar Mariekes "pojkvän" Dave oss till ett neighbourhood i Chandler för att titta och ta kort på hus med crazy christmas lights. Här snackar vi rader med hus med 10 000 lampor, stora plasttomtar och renar som rör sig. Vissa har till och med julkrubbor med Josef, Maria och co i människostorlek på gården! I en trädgård ser vi en uppstorad snöglob med hela nalle phu gänget som snurrar. Galet.

Innan vi åker hem tar vi en tur till downtown Phoenix där jag får bekräftat för mig att det inte är något att se.
Ett gäng skyskrapor fulla med kontor, en hooters restaurang samt en liten park med ännu fler lampor.

Sista helgen i Tempe har gått till ända. Konstigt.


Kommentarer:
Postat av: Malin

i'm in love with arizona mills!!! framförallt charlotte russe, trots att de har en del jävligt tacky grejer... och off 5th, om man har tur kan man hitta billiga designerkläder:) hängde i az mills nästan varje vecka, bodde ju bara 10 min därifrån med buss. nån gång åkte jag dit bara för att köpa sesame chicken:) åkte du 56:an dit? isf passerade du nästan mitt gamla hus. när den svänger från univeristy in på priest o där e en rallys restaurang o en shellmack. japp, där i närheten bodde jag:)

hoppas dina sista dagar blir great, det kommer iaf inte mina bli! har drabbats av konstant magont o skakningar, due to all the stress. not sweet, men hey, man går iaf ner i vikt hahaha...

kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

Postat av: Anonym

Det är helt otroligt hur snabbt den här terminen har gått, fattar inte att det är jul om mindre än två veckor. Kommer att sakna dina bloggar om Amerikatt, dom har verkligen piggat upp den grå vardagen i Örebro:) Men välkommen hem till Sverige igen och god jul på dej!! Kram

2006-12-12 @ 21:32:11
URL: http://alandica.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är helt otroligt hur snabbt den här terminen har gått, fattar inte att det är jul om mindre än två veckor. Kommer att sakna dina bloggar om Amerikatt, dom har verkligen piggat upp den grå vardagen i Örebro:) Men välkommen hem till Sverige igen och god jul på dej!! Kram

2006-12-12 @ 21:34:11
URL: http://alandica.blogspot.com
Postat av: Malin igen.. såklart

jaha blir det inga fler updates innan du drar hem eller? som du förstår är jag väldigt uttråkad. klockan är 12 och jag borde antingen fortsätta plugga eller gå och lägga mig så att jag kommer upp i tid imorgon, men istället provar jag kläder och letar efter nåt trevligt att göra på nätet. jag tror jag måste skaffa mig ett liv.

2006-12-14 @ 01:10:04
Postat av: emma

Malin åland: jag kommer fortsätta blogga såklart..lovar att jag ska försöka pigga upp din vardag i örebro med! Det går faktiskt!

No-life Malin: Jag älskar min blogg men det enda jag gör på dagarna är inte att blogga. Kom igen!

2006-12-14 @ 03:06:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits