utmaning

hjälp vad längesen det var jag skrev. det är inte så att jag inte velat blogga. faktum är att om jag hade tiden hade jag kunnat producera tio blogginlägg om dagen.  min rosa bok är fullklottrad av saker jag vill blogga om...kruxet är att många av dem är färskvaror och måste skrivas direkt för att fylla något syfte.

 blogga är inget jag prioriterar just nu och det har verkligen sina anledningar...anledningar som jag inte kan göra något åt. det är inte mitt fel. jag kan inte välja att inte vara med honom. det är inget alternativ, även om jag hjärnan ibland inte så vill inte hjärtat  jag måste vara med honom!..därför får bloggandet stryka lite på foten för tillfället. men jag lever fortfarande efter mottot att man hinner allt man vill.

nu ska jag äntligen svara på din utmaning micela.

Challange!

Jag har blivit utmanad av:  Micela


Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1) Mitt förhållande till magasinet ELLE:

Jag prenumererar på ELLE vilken jag anser vara sveriges absolut bästa magasin. ELLE innehar alltid enormt intressanta och välskrivna reportage, det senaste trenderna, snyggaste layouten och så vidare. så varje gång ELLE kommer blir jag helt salig. MEN, kärleken till denna tidning har gjort att jag absoiut inte kan läsa den i vilka omständigheter som helst. jag måste städa först. det får absolut inte vara stökigt. jag kan heller inte läsa den på kvällen. det är en omöjlighet. som ni alla vet är mitt schema rätt pressat och det kan gå veckor innan jag hittar det perfekta tillfället att läsa min tidning på. ibland har jag inte läst ut ett nummer innan nästa kommer. jag kan heller inte låna ut den till någon annan innan jag läst den själv. gör jag det får jag enorm ångest. en gång när jag inte kunde sova började jag läsa ELLE mitt i natten. i ett stökigt rum. jag fick ingen ångest. det var konstigt.

2) kontrollbehov

jag avskyr att inte ha kontroll på tillvaron. en gång när jag gick i gymnasiet tappade jag min kalender i fyrisån. jag höll på att gå under. jag måste skriva ner allt jag ska göra även om jag har det i huvudet. och jag tittar i min kalender 14 gånger om dagen. om något ställs in eller inte blir som jag tänkt det kan jag bli galen.

3) prestationsångest

alla mina dagar är inrutade. jag är extremt strukturerad. varje timme måste bestå av något betydelsefullt. har jag inte något att göra kan jag inte bara sätta på tv:n och göra ingenting. jag måste känna att jag åstadkommer något. detta kan vara att bara ringa en kompis. för övrigt planerar jag in mina telefonsamtal. pratar en kompis längre än den tiden den personen tilldelats i mitt schema blir jag direkt stressad.

4) nya kläder/smink/skivor/andra prylar

om jag köper något nytt måste jag städa garderoben/toalettskåpet eller vad det nu kan vara. jag avskyr tanken av att ha nya kläder liggandes på gamla och då bli skrynkliga, fula och oanvändbara.

5) kortfascist

jag tar alltid massa bilder. spar på allt. skriver dagbok varje dag. är rädd att jag ska glömma saker jag har gjort annars. är inte särskilt bra för det är svårt att leva i nuet. om jag är på exempelvis en fest kan jag inte slappna av förrän jag har fotograferat. att inte hinna skriva dagbok en dag inger dödsångest.

det var det. jag hoppas att ingen blev helt uppskrämd och nu inte vill umgås med mig. jag vet, det låter som att jag är värsta galningen. det är jag inte. jag har distans till mitt handlande och brukar mest skratta åt mig själv. ni behöver inte vara oroliga!

jag utmanar: Malin, Suss, Malin Åland och Hanna.


Kommentarer:
Postat av: Suss

Jag tycker att det låter som den emma jag känner =)

2006-02-05 @ 20:12:04
Postat av: Micela

jag tycker inte att du är en galning, jag tycker du är bäst =)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits