Bill Clinton

I torsdags fick vi på ASU celebert besök, självaste Bill Clinton var och höll tal på campus! Det är val till senaten om 5 dagar och eftersom Arizona är en "republikan-stat" och amerikanska studenter en grupp där många inte tar sig till registrering ännu mindre till vallokalen kom Clinton för att övertyga folk att gå och rösta.

17031-114

Jag tror att denna händelse var en av mina coolaste upplevelser här. Inte bara för att jag stod 5 meter från Bill Clinton utan också för att det var exakt som på tv. Innan Bill hade ordet började några kandidater till senaten att smutskasta George Bush. Folk var som galna, skrek och viftade med sina skyltar.  När Clinton steg upp på podiet och började sitt tal blev det helt knäpptyst. Det enda som hördes var helikoptern som surrade ovanför oss. Bill trollband alla, han var grym! När han gick av blev folk som galna igen, "born in the USA" med Bruce Springsteen spelades, solen var på väg ner bakom de vajande palmerna, flygplan efter flygplan gick ner för landning1. Jag kände verkligen att "this is America!". Fullkomligt magiskt!

17031-113


1) Tempe ligger bara några kilometer bort ifrån Phoenixs flygplats, därför ser man ungefär var tionde minut ett plan som är på väg att landa på väldigt nära håll. Det är häftigt även om man nu har vant sig.


Kommentarer:
Postat av: Malin

fan va häftigt! så celebert besök fick aldrig vi när jag var där. bill clinton är en cool snubbe:) tror du folk röstar på demokraterna ist nu då?

det är coolt med flygplanen, även när man sitter i dem. när jag flög hem från DC såg jag mitt hus med bilar och allt utanför på inte alls långt avstånd. tyckte det var lite häftigt haha..

2006-11-05 @ 10:25:31
Postat av: Anonym

och du man kan inte gå på för mkt house parties, they rock:) jag gick på för få...

2006-11-05 @ 21:38:33
Postat av: Emma

Det kan vara kul, lite back till tidigt gymnasium igen liksom. Och sen har vi vår dear mr police of course.

2006-11-05 @ 22:29:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits