Happy hour sushi + borat the movie

Tog en paus från studierna (har psy-prov igen, varannan jävla vecka, är så less! Dessutom "måste" jag plugga hemma för boken är för tung att bära omkring) för en sushi och movie night.
Hadn't had sushi for aaaaaaaageeeeeees (förutom den i skolan men jag vet inte om det räknas) så förslaget kom definitivt som en skänk ifrån ovan. Sushi-stället var lätt ännu ett av Tempes gömda guldkorn - "happy hours" varje vardag till kl 7 pm, mysig lokal, urgod sushi och fantastic grönt ice tea! Var där med Yuki, min kompis från Japan och hon hade givetvis koll på vad man skulle beställa. Hon skrattade också åt min något misslyckade äta-med-pinnar-teknik. Men men, det är inte alla som käkat med pinnar sedan barnsben!

Jag fattar inte att jag först nu, 5,5 veckor innan hemresa, upptäcker fler och fler coola grejor. Jag antar att jag var så upptagen i början med att bara smälta in allt och komma in i det nya att mina, vanligen välfungerande tentakler, inte riktigt räckte nådde så långt som de brukar.

Efter sushin möttes vi upp med några av engelskorna för att se
"Borat the movie". Tråkigt nog har den redan haft premiär i Sverige så jag kan inte direkt göra någon (typ Robert) avundsjuk.
Yeah, what can I say. Man skrattade mycket även fast den, som väntat ,var väldigt överdriven. Det kändes roligt att se den här i U.S dock eftersom den drev med massa olika stereotyper här, typ "the frats".


Efter MÅNGA om & men har den planerade resan till Las vegas den här helgen blivit framflyttad till Thanksgiving. Jag har aldrig upplevt så mycket diskussioner kompisar imellan som under den här vistelsen...jag tror att det kan ha att göra med att jag typ aldrig haft ett "tjejgäng" (iaf på väldigt länge) på samma sätt som nu. Har man många olika kompisar blir man mer självständig och behöver inte anpassa sig till "gänget" hela tiden. Så har det varit för mig de senaste typ 10 åren...Men men...vem vill inte ha ett Sex and the city-gäng? Man får ta det onda med det goda så att säga...

God natt!

Kommentarer:
Postat av: Hanna

hej Emma!
Läste nyss i tidningen om en hamburgerställe i Tempa, Arizona. Det är väl där du är. Stället heter 'Heart attack grill' och serverar ostburgare med fyra köttdelar och som har det nätta kaloriinnehållet 1200! Låter väl mumsigt. Inte nog med det - släng in lite 'Flanliner Fries' också delikatess potatis cooked in pure lard!

massa kramar

2006-11-08 @ 16:11:38
Postat av: Emma

Uhhh..låter läskigt! Har inte hört talas om det faktiskt..och tur är väl det kanske. Håller mig till sushi länge! Loveyou!

2006-11-08 @ 17:56:42
Postat av: Malin

såg också borat precis. askul ju. nakenfajten var ju.. eehh.. intressant. fan det roligaste jag sett på länge. väldigt överdrivet, ja, men kul ändå!

och förresten, har du sett att på safeway har de förpackningar med 16 stooora kakor, fyra av varje sort. de brukade jag äta till frukost. you should try it. when in rome...

2006-11-09 @ 00:32:22
Postat av: Emma

Nej, har missat de kakorna men jag ska kolla in dem! Men till frulle...don't know! Love you!

2006-11-09 @ 00:33:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits