Bibblan=mitt andra hem

Har nyss haft min första exam av fyra den här veckan. Multiple Choice i Psykologi. Gick bra, en del frågor var nästan skrattretande lätta. Fast å andra sidan var det några som jag var osäker på så jag ska inte ta ut ngt i förskott.

Well. Jag har förvandlats till värsta plugghästen. Alla ni som delade min vardag på Örebro universitet vet att jag alltid gled runt och gjorde massa annat istället för att plugga. Jag vet inte vad som hänt. Det är inte det att det är svårare här, för det är det inte. Snarare tvärtom. Kanske är det det att man läser flera olika ämnen samtidigt och inte fastnar. Hemma läser man ju vanligtvis en kurs under en termin och det kanske borde betyda att man blir mer fokuserad men jag tappar tvärtemot alltid fokus! Allt här är annorlunda än hemma och det gör det mkt roligare och mer spännande!

Många andra utbytesstudenter här förstår mig inte alls. De är här på semester och för att festa. Har man festat i snart tio år och gått ut i sex så är festa värsta grejen längre. Jo, klart jag festar. You know me...men jag har inte någon som helst lust att gå ut 5 dagar i veckan. Komma hemdragandes några timmar innan skolan börjar och sen sitta och sova på lektionen....no thanks!


Nu måste jag plugga vidare...



Kommentarer:
Postat av: Ylva

Hej Emma!
Gissa vem som klarade uppkörningen idag då?? Yeah baby, I did!
Puss på dig gumman, jag saknar dig.

2006-09-19 @ 17:29:43
Postat av: Anders

Saknar dig massor min lilla plugghäst! ;) Inte många dagar kvar nu... Puss

2006-09-20 @ 16:10:23
Postat av: Micela

darling. vet inte vilken samir du pratar om?
jag pratar om en kompis till mig från halmstad som var här och simtävlade :) hihii.
allt bra?
miss you!

Postat av: Emma

Ylva: Grattis grattis! Vad skönt!!!

Micela: aha...jag tyckte att han såg bekant ut på bilden. Men det kanske inte ens var Samir jag (på en av dina bilder på bloggen). Skit samma!

2006-09-25 @ 04:37:18
Postat av: Annki

Mmmm... så klokt! Så klart att tentorna blir hyfsat lätta. Du är bäst. Jag har handlat en turist bok om San Fransico, bästa 10 av mycket, hotell, restauranger, andra uteställen och museer och gallerier (??!) Skickar den med ett särskilt bud över jordklotet.

Kraaaam! Och goda tankar!

2006-09-25 @ 22:06:14
Postat av: Emma

Åhh Annki vad gulligt av dig! Snart kommer mitt bud! Can't wait! Stora kramar!

2006-09-28 @ 01:55:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits