Speed tourism


Jag vet att min uppdatering har väldigt dålig på senaste tiden. Jag älskar att blogga, men samtidigt vill jag inte sitta och häcka vid datorn hela dagarna.

För 1,5 vecka sedan var jag på roadtripp till Grand Canyon. Från dagen jag kom hem har jag tänkt skriva om det. Jag har ju skrivit dagbok ända sen jag lärde mig skriva once upon a time så det är naturligt för mig att tänka i återberättarbanor. Jag gör upp scenarier i huvudet hur jag ska skriva. Men ju längre tid som går desto sämre blir dessa scenarier. Jag vet att det bästa för mig är att skriva direkt. Nu har det som sagt gått 1,5 halv vecka. Därför väljer jag att posta bilder och skriva korta kommentarer istället. Enjoy!



17031-72

Lake Powell som vi campade vid. Ligger ända uppe i Utah så vi kom inte dit förrän elva på natten. Då var det kolsvart så man hade ingen aning om hur det såg ut. Vi grillade, åt och drack. Vi var ungefär 45 personer så givetvis kom polisen (inlägg om de upplevelser jag har av polisen här i USA är planerat, men det faktumet att mitt universitet har typ 50 egna police officers säger ganska mycket). Poliserna frågade iaf vart vi var ifrån och så. När de hörde att vi åkt upp till norra Arizona/Utah för bara ett par dagar skakade de
på huvudet varpå vår gruppledare svarade "we are mainly international students, and you know...speed tourism".  På natten sov jag och några fler under bar himmel direkt på sanden. Det var häftigt! Inte att vakna upp med sand i munnen kanske men...

17031-76


Detta är Grand Canyon! Dit anlände vi något senare än planerat (sju på söndagkvällen ungefär). Vi hann iaf se solnedgången. Grymt!



17031-74

Jorgen (Danmark), jag ,Dominique (Canada).


17031-73

Mitt gäng. Jorgen, Anna (Danmark), Dominique (Canada), jag (ser ni min typiska american outfit, gympaskor till shorts!! det får man ju bara inte ha, men är man hiking så är man), Marieke (Holland), Maria (Mexico/Spanien), Verena (Tyskland), Fredrik (Sverige), Andrew (U.S), Dominik (Tyskland) och Nico (Danmark).


17031-77

Mitt tjejgäng. Jag, Maria, Dominique, Verena, Marieke.

Kommentarer:
Postat av: Ängla

Kul att se gumman! :) Hoppas allt är fint. Nu pluggar jag en kvällskurs i informationsteknologi, och planerar att jobba i höst. Ska iväg till Sthlm på intervju. Kramar

Postat av: Anja

Hej Emma! Va kul att se lite bilder :) Du verkar ju ha det jättebra!Sitter själv o pluggar till en tenta, inte lika kul kanske...men ska till västkusten me Lasse i helgen,ska bli mysigt. Antar att du saknar anders en del,men ni ses ju snart :) Ha det så bra vi hörs! kram!

2006-09-14 @ 18:03:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits