Gul & blå och Tacobar

Idag hade jag jobbsökardag i Stockholm. Sprang runt i typ 8743 butiker och langade ut ansökningar och CV:n som jag hade suttit och knåpat ihop natten innan ( always the last second) och häftat ihop under tågresan. A följde med som moraliskt stöd.

Det var mycket blandade reaktioner i respektive butiker. Allt från "ja vi kommer att behöva personal, det är bra att du är lite äldre" ( Hm....Ja...Urban Outfitters för övrigt, hoppas hoppas!) till "vi får in 1000 ansökningar per dag, det är ingen idé att du lämnar in" ( H&M i Brunogallerian. Fan, min bästa!)

De som jag hoppas mest på är utan inbördes ordning

Urban Outfitters ( vem vill inte jobba bland dessa underbara alster med en enorm kristallkrona hängandes över en?)
TopShop i Souk
Monki
( " jag är en äkta Monkigirl som inget hellre skulle vilja än att sälja kläder till andra Monkigirls")

De som var mest positiva var förutom U.O; Red Devil, Oasis i Souk och Zara-butikerna. Jag gillar Zara men tror att man måste ha på sig någon slags uniform där, typ tråkiga svarta byxor. Jag menar halva nöjet med att jobba i klädbutik är ju att glida omkring och se cool ut.

Var även på Weekday och pratade med Tobbe...tyvärr hade jag slut på ansökningar vid det laget men han bad mig skicka en. Jag vet inte...känns som att han ser mig som en liten blond brutta som inte har koll på något som har med jeans att göra och inte en hipp tjej som passar in bland kreddiga stockholmsfolk som handlar vintage i neonljus. Och det kanske jag inte är heller...vet inte om jag skulle trivas där om jag ska vara ärlig. Eller vafan. Jag hatar att bli inplacerad i fack. Jag kan vara hipp.

Som avslutning på det hela köpte jag ett par rosa tygskor på H&M för 100 kr. När jag hittar rätt storlek ska jag köpa likadana i turkost och vitt också. De är grymma!

En sak jag verkligen kommer att älska med att bo i Stockholm är alla gratistidningar! People, Rodeo, Nöjesguiden..I love them all! Hade med mig en hel bunt hem.

På tåget på väg tillbaks till Örebro satt jag och Anders och pratade om när man var typ 15-16 och åkte till Stockholm för att gå till Red Devil, Solo, köpa jeans på Gul & Blå och äta på Taco Bar. ( ungefär som McDonald's och hårspray när man var 12 och åkte in till "stan" ) . Detta resulterade i att A gömde sin Red Devil-påse inne på Lucullus och bar skokartongen direkt i händerna istället för att riskera att bli tagen för någon som trodde han var värsta coolingen för att han hade varit i Sthlm och handlat på Red Devil.

Kommentarer:
Postat av: Ängla

Lycka till med jobben Emma! Spanar också efter mitt i sommar. Jag är också en Monki-girl. Älskar Monki. Hittade min nya vårjacka där last week. En svart klassisk trench. I like. Sköt om dig! Kram

Postat av: Anonym

Vad kul att de var positiva på så många ställen!!! Hoppas, hoppas du får jobb! vore ju grymt med U.O. Då hamna du säkert i värsta roliga nätverket direkt! Skippar förresten tentan och åker till Halmstad tidigare istället, lika bra. flyg e nog omöjligt på torsdag. men jag hör av mig i dagarna! kram

2007-04-03 @ 17:41:50
Postat av: Anders

:)

2007-04-03 @ 17:57:15
Postat av: Lady_in_Red

Råkade gå förbi din blogg och tyckte det va fina bilder och ni verkar vara ett väldigt fint par ... jag läste lite och jag gillar hur du beskriver din vardag
jag brukar säga så här''Life is like music, it must be composed by ears, feelings and instinct, not by rules'' det ser ut som du har den gåvan :))
have a nice day and good luck with everything

2007-04-13 @ 15:28:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits