jag firar jul, jag har inte tid

Idag skulle jag vara duktig och lämna tillbaks en dvd-film som var rejält försenad. Jag satte på mig joggingskorna, lånade A:s Adidasjacka och tog båten över till Barnängsbryggan. Tog en rask promenad till Folkungagatan. Övervägde att lägga ner filmen i den lilla luckan utanför men ångrade mig och gick in. Lika bra att betala förseningsavgiften direkt tänker jag. Killen bakom disken öppnar fodralet och skivan är inte i. Skivan är hemma.
Hände precis samma sak för någon månad sen när jag äntligen tagit mig till stadsbibblan för att lämna försenade böcker men givetvis glömt dem hemma. Herremingud jag har inte tid. Jag är mitt uppe i julfirande här ju.

Godnatt.

Kommentarer:
Postat av: ing-rid

jag tycker om dig emma

2007-12-10 @ 10:27:53

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits