2006

Någon slags sammanfattning av året måste man ju alltid göra. Här kommer min... (yes, Hanna, jag har snott den från din blogg).

Gjorde du något år 2006 som du aldrig gjort förut:
Ja! Många saker! Jag träffade mannen i mitt liv. Jag blev dödsförälskad och tappade kontrollen totalt vilket ledde till att jag bland annat kuggade en tenta. Jag blev sambo och förlovade mig. De sista fyra månaderna av året tillbringade jag i USA, som utbytesstudent.
Höll du några av dina nyårslöften:
Som den perfektionist jag är avlägger jag nya löften varje dag. Och ja, givetvis håller jag dem alltid.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:
Nepp. Lite tidigt ännu tycker jag. Däremot vänners syskon två stycken. Ylvas bror och
Hannas syster.
Dog någon som stod dig nära:
Nej, som tur är inte. ¨
Vilka länder besökte du:
Kärleksweekend i Rom, Italien. Studier i USA, därifrån en resa till Mexico.
Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007:
Vill man inte alltid ha mer? En "walk in closet", en espressomaskin, en resa till alperna, ett schysstare extrajobb...listan kan göras lång. Jag blir aldrig nöjd...
Vilka datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför:
24 Januari när jag och Anders blev tillsammans. 6 Oktober när vi förlovade oss. 17 December när jag kom hem från USA.
Vad var dina största framgångar i år:
Att världens vackraste människa blev kär i mig. Att jag fick utbytesplats. Att jag åkte och att jag och Anders klarade det så bra.
Största misstaget:
Jag ser inget jag har gjort det här året som misstag.
Har du varit sjuk eller skadat dig:
Knappt. Små förkylningar på sin höjd.
Bästa köpet:
Oj, många! Just nu är jag jäkligt nöjd med mina stövletter jag köpte häromdagen på Din sko.
Vad spenderade du mest pengar på:
Hehe. Behöver jag ens svara på det?
Gjorde någonting dig riktigt glad:
Anders.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006:
Shakira - hips don't lie, Justin - Sexy back, Chemical romance - black parade och allt med 50 cent såklart.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:
Jag är oftast glad men 2006 har nog tagit priset!
Rikare eller fattigare?
Jag är fattigare än en kyrkråtta. Men allt har varit värt det!
Vad önskar du att du gjort mer:
Varit lite mer nöjd ibland.
Hur många one night stands?
Noll
Blev du kär i år:
Ohhh jaaaaa!!
Blev du arg i år:
Blir sällan arg. Snarare irriterad, och i år ganska många gånger på alla hemtjänsttanter som gnäller så fruktansvärt mycket över att är det är så mycket att göra samtidigt som de fikar timmar i sträck.
Favoritprogram på tv:
2006 har inte varit något tv-år för mig. Får väl säga de gamla vanliga; the O.C och Sex and the city.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:
Jag hatar ingen nu. Jag hatade ingen i början av året.
Bästa boken du läste i år:
2006 var inget bokår heller. Andra bullar ska det bli 2007.Men av de jag klämde var jag väldigt förtjust i Blonde som handlar om Marilyn Monroe. Grym!
Största musikaliska upptäckten:
Tyvärr har jag knappt lyssnat på musik eftersom att jag har bott ihop med en person som bara lyssnar på en och samma artist jämt.
Något du önskade dig och fick:
The sexiest man alive.
Något du önskade dig men inte fick:
En parfym.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Gick ut och åt med gänget i USA, sen på fest där jag blev överraskad med tårta.
Hur skulle du beskriva din stil år 2006:
Softistikerad och medveten. Andra halvan mer amerikaniserad (basplagg).
Vilken politisk debatt engagerade dig mest:
Minimumlöner, obefintliga skatter, privatisering, sjuka college-avgifter och allt annat som leder till de stora sociala klyftorna i USA.
De bästa nya människorna du träffade:
Anders, hela familjen Olsson, Marieke, Verena och Yuki.
En värdefull läxa du har lärt dig i år:
Att jag absolut inte är intresserad av studentpolitik. Att jag ska göra saker för min egen skull och inte någon annans.




Kommentarer:
Postat av: Malin

scyssta dojjor:) nästan så man blir sugen att sno den där till sin egen blogg ju hehe. men skulle det bli på svenska el engelska... tough choice:P

trist att du missade matilda förresten. hade varit så kul om vi alla kunnat ses, men tyvärr lever vi ju lite för utspritt. fast jag tycker fortfarande att du ska komma ner på lite vårshopping i london, hade varit sweet!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits