Dagen, i korthet

Dagens spruckna löfte: "Imorgon SKA jag gå upp kl 10 och göra pilates". Jaru. En och en halv timme senare kravlade jag mig upp så trött att det kändes som att det var mitt i natten.
Dagens träning: 30 minuters pilates på min snygga rosa yogamatta. Eller kanske 20. Kände mig stressad eftersom det redan var så sent på dagen.
Dagens syssla: Söka jobb. Var det meningen. Men det regnade så mycket. Man vill ju inte  träda in som en dränkt katt när man ska lämna in sitt CV. Ringde till H&M iaf. Ska skicka in världens smörigaste ansökan; "vart jag än i världen vänder finns en H&M-butik till mitt förfogande"...Tänkte komplettera med en käck bild på mig själv i full H&M-mundering.
Dagens syssla 2: Skumbad med pojkvännen. Tända ljus och regnet smattrande mot rutan. Ljuvligt.
Dagens bråk: Jag går över till grannen för att låna mjöl till stuvade makaroner ( I love, finns det något bättre än gammal hederlig falukorv med stuvade makaroner?? husmanskost rules!). Grannen öppnar dörren 2 cm och förklarar att hon är svårt magsjuk. När jag kommer tillbaks in förbjuder A mig att pussa honom "jag kommer bli sjuk till helgens fotbollsturnering, min vanliga otur". Jag blir sur och sätter mig i ett annat rum och äter.
Dagens vill ha: Fler sköna mysdressar alá juicy cotoure (förmodligen för att jag lever slackerliv just nu). Idag låg alla mina myskläder i tvätten så jag var tvungen att springa runt i mina
shorts från american apparel (saknar butiken!!) Skönt men lite kallt.
Dagens outfit (eller inte): Träningsoverallsbyxor som hämtade ur en skolkatalog från 90-talet. Och vad är det för väska?! Eller väskor.
Dagens middag: Med Emmy på Indigo. Tapas är alltid lika gott. Minus dock för att stället flyttat och bytt ägare och därmed har dyrare priser och fulare inredning. Men jag tänker inte sluta gå dit för det! Örebro behöver INTE en restaurang mindre.
Dagens box: Seinfeld-boxen som jag och A ska titta på nu! Lovely! Han fick välja mellan Seinfeld eller högläsning ur Emil ur Lönneberga. Jag känner mig inte kränkt att han inte valde det sistnämnda. Ganska skönt att slippa ikväll.

God natt!

Kommentarer:
Postat av: coffe

haha...jada, jag lever och frodas =) haller pa med boendet just nu.. Det e lite korigt men ordnar sig sakert snart. Har gott runt idag hela dan men bara hittat dyra rooms sa jag far se. SKriver en langre redogorelse nar jag stadgat mig lite mer...


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits