Love what I'm doing.

Suttit hemma hos den här tjejen (likadan klänning som mig!) och hennes pojkvän, druckit te och pratat om deras stilar. Klädreportaget kommer i nästa nummer av Nollnitton. Intervjun kändes hur bra och rolig som helst. För att inte tala om inspirerande. Jag känner precis som jag har föreställt mig att jag ska känna. Att jag vet precis vad jag vill. Det är exakt så här jag vill ha det!

Sofia pratade också om ett par vintage-butiker i Örebro som jag helt har missat! Bland annat en butik vid namn Shu. Hur har den kunnat undgå mig?!? Tydligen går det inte så jättebra för affären, speciellt inte i nuläget eftersom de håller på att renovera huset och det står en stor byggställning precis utanför. Så därför uppmanar jag alla att gå dit! Förutom att massa coola vintagekläder och skor har de grejor som rosebud salve. Funderar på att gå dit och fråga om de behöver hjälpa med promotion. Jag gör det gärna. Gratis.

Då och då lyckas den här staden med att överraska! Det gör mig glad att inse att jag inte har sett allt. Den här våren är förmodligen min sista tid i Örebro för alltid och jag ska suga ut allt som går innan jag flyttar.

Det har varit en riktigt energifylld dag. Förutom intervjun med två kreativa människor har jag varit på information för ett mentorsprogram som finns för oss som läser MKV på Örebro uni. Sitter som bäst och filurar på vem jag skulle vilja ha som mentor. Informationchefen på H&M? Marknadsansvarig på ELLE? Tänkte röra mig bort från det journalistiska ett slag för att få lite input från information/PR-hållet. Kan vara nyttigt tror jag!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits