Nya effektiva Emma

Dagens löfte är att jag ska sluta upp med att göra saker i sista sekunden. Varför lär man sig inte? Varför är man så jäkla dum? Man skjuter upp och skjuter upp och sen sitter man där med handen i brevlådan.

Just nu gäller det en skoluppgift som ska in om några timmar. Och jag har givetvis massvis kvar att göra.
Grejen är den att när jag fick uppgiften i handen för en vecka sen tänkte jag: "föra mediedagbok och sedan analysera den med hjälp av olika teorier, låter roligt och intressant, det här ska jag genomföra ordentligt (för en gångs skull)". Men sedan gör jag det ändå inte. Och motivationen går ur mig ju längre tiden går.

Samma sak händer ofta med bloggen. Jag kan få en kanonidé om något jag ska skriva om. Jag målar upp i huvudet hur det ska se ut. Sedan väntar jag för länge, när jag äntligen sätter mig ner för att skriva är allt som bortblåst.

Så, det är dags att ta tag i saker. På en gång. Allt från små saker som att gå ut med sop-påsen till att börja läsa till en hemtenta. Med energi och motivation som aldrig förr! Nya effektiva Emma är på ingång!


Kommentarer:
Postat av: stor-em

Nu får du inte få för höga krav på dig själv! d e skönt att va en slacker!!!!! Jobba kan man göra sen! haha tror nästan mig själv. men ta d easy stumpan. Fan vi inte kan ses i helgen, hade varit superkul! puss!

2007-01-24 @ 23:16:57
Postat av: Anonym

RING MIG DÅ DÅ! :) fika i bibblan imorgon? behöver ändå dig och skriva ut lite pappersskit!

2007-01-25 @ 12:28:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits