Snäva deadlines, skrivkramp och flyt

Har fått försmak på hur det hårda livet som journalist kommer se ut. Antal ord som måste skrivas och snäva deadlines. Prestera. Jämt och alltid prestera. Om jag inte tyckte om att skriva så mycket skulle jag fråga mig själv vad fan det är jag håller på med. Ibland är det inte alls kul. När man fastnar vid formuleringar eller helt enkelt inte kommer igång. Men när flytet kommer, då får jag den underbaraste känslan som finns i magen. Den känslan är verkligen värd all ångest och slit.

Måste bara tillägga att redaktörerna på nollnittion är rather...flummiga. Jag fick typ inga direktiv förutom att jag skulle skriva 6000 tecken om en sak som är typ omöjlig att skriva 6000 tecken på.
Och den ena bor på Irland...samtidigt som han är redaktör på nollnitton....weird.

Det blev bara 3500.


Kommentarer:
Postat av: Antonio

Very nice site! Good work. http://www.sessit.port5.com

2007-02-27 @ 19:52:38
Postat av: Jenna

Ååååh jag är avundsjuk på dig, läser du journalistik på ASU?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits