mojitos på Dragarbrunnsgatan, Ingridsnack, locals på BJ, mammaLolita,tjockishundenRåttan, DilsaDemirbag& the Pridefestival

Lördag/söndag har tillbringats i Uppsala, främst med vänner från förr. Igår hade Josse förfest i sin lilla etta på Dragarbrunnsgatan som innefattade hemgjorda hallonmojitos och Guitar hero. Men mest hade jag & Ingrid sjukt bra snack, som vanligt när vi ses. Det är så skönt att träffa vänner som man har känt länge ibland. Som verkligen förstår och har koll på ens förflutna. Som fattar. Jag är så jäkla glad över att Ingrid kommer att flytta till Stockholm i höst för att gå på konstskola. Vi kommer aldrig mer umgås som vi gjorde i gymnasiet, vi lever olika liv numera (då levde vi varandras liv) men mer än senaste åren iaf. Hoppas och tror jag.

Vi snackade åldersnoja, allt vi gjorde när vi var "unga" och "dumma" och inte förstod bättre, förhållanden, ideal, Barn av sin stad, duktig flicka-krav osvosv

Sen gick vi till Birger Jarl och det var sådär alltså. Ingen klubbkänsla överhuvudtaget, snarare locals-känsla. Finlandsfärja AB, I will survive, folk som dansade på högtalaren, mixade hits & Storvretafolk som gått och blivit småfeta. Jag som ALLTID klankat ner på ställena i Örebro och höjt upp Uppsalas uteliv till skyarna. Men har börjat inse att förutom nationerna och något enstaka ställe till är det nog inte så mycket att hänga in the christmasträd.

Men vi hade givetvis kul ändå. Sällskapet var det bästa. Jag & Ingrid stod och fnissade åt folk från förr och hur alltmer lika folk blir sina föräldrar. (När jag var liten skämdes jag som satan över mamma&pappa. Jag tyckte att de var pinsammast i världen. De skulle alltid skämma ut sig på diverse klassfester, de var hurtiga, pratade med mina kompisar och bjöd alltid på fika. På den tiden avundades jag de med whitetrashiga föräldrar som småsöp, hette Lolita & lät barnen ränna ute på kvällarna som de ville. Nu har jag fattat att jag ska vara jäkligt nöjd. Och det är jag. Jag älskar mamma&pappas mysiga fikan, kolonilottmat och käcka skogsmullefasoner!)
Vi dansade till de där hitsen och hade riktigt kul tills det blev allsång till Wonderwall. Det var bara för mycket och vi blev tvungna att fly.

Idag sov jag bort halva dagen ( som vanligt) . Mamma, pappa & Erik har åkt till fjällen så det var helt knäpptyst i huset. Sen åkte jag till Elin en snabbis för att kolla på valparna. De hade vuxit enormt och fått päls och personligheter. Jag tyckte så synd om den tjockaste valpen som var helt blyg och osäker ( och det gör det inte hela bättre att min kära syster har döpt den till Råttan, vem döper en hund till Råttan!?!?) att jag var tvungen att klappa på den hela tiden.

Sen bjöd jag Josse på grattis-i-efterskott-fika på stan innan jag åkte hem. Det var underbart att vara med henne, jag saknar henne mycketmycket. På tåget läste jag SöndagsDN, lyssnade på Feist och mådde bra. Läste artikel om systrarna Demirbag.
Dilsa Demirbag är typ en av de coolaste personerna jag vet. Önskar att jag hade det engagemanget.

Väl hemma var det ensamt ( A var i Örebro). Försökte lyssna på gamla sommarprogram i P1 men min mediaplayer har strejkat ur. Blev direktsänt Stil istället. Försökte gå på promenad till Årstaviken men jag hittade inte vägen utan gick vilse i Tanotlunden istället ( Ylva jag behöver dig!). Där höll de på att förbereda inför Pride. Såg nyss på programmet att paraden kommer gå nerför Hornsgatan på lördag. Och jag jobbar. Bajs.


Nu ska jag tota ihop en ny grupp på facebook med Josse. Den ska handla om hur coola vi var i högstadiet.

Ciao!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits