Ylvorna i mitt liv


Förutom att vara lite lat idag har jag varit på vacker och underbar Långholmspromenad med Ylva.
Ylva och jag träffades i Barcelona. Ylva och jag pluggade samtidigt i Örebro. Nu bor jag och Ylva grannar. Kan det vara ett sammanträffande?

Ylva och jag har inte hängt på snart 2 år men nu är vi som sagt grannar. Det är coolt med såna vänner. Man behöver liksom inte ses men sen är allt som vanligt. Vi pratar om gamla Barca-minnen, som när jag hade sönder Ylvas linnebyxor eller när hon gjorde akrobatiska konster på Placa Catalunya mitt i natten. Men inte bara - vi pratar om nästan allt. Jag röstar för många dejter framöver!




Sen finns det en annan Ylva i mitt liv. Hon verkar vara galen i blommor, och det kan tyckas lite tråkigt, men hon är faktiskt allt annat än tråkigt.  Ylva och jag har känt varandra ännu längre än den andra Ylva. När vi var 4 år lekte vi Emil i Lönneberga. Ylva var alltid Ida och jag var Emil. I högstadiet hade Ylva pojkfrisyr. Det var inte så fränt men jag gillade henne ändå. När kommer du och hälsar på Ylva?

Kommentarer:
Postat av: Ylva S

Hej älskade Emma!
Jag lyssnade på ett radioprogram som handlade om mode och om vårt behov att läsa om mode. Jag tänkte såklart på dig, senare i programmet intervjuades tidningsredaktörer om vad de saknade i artiklar som handlar om mode, de svarade att de ville ha mer samhällsanalytiska artiklar hur modet (även inredning etc.) speglar hur vi vill vara men också vad vi försöker ta avstånd ifrån och varför. Väldigt intressant program överhuvudtaget men jag tänkte förståss på Dig, det kändes som en perfekt Emma-artikel.
Jag har nog fel telefonnummer till idg, jag kommer inte fram på din mobil...? Jag försöker igen när jag åker hem från jobbet men annars kan väl du ringa mig?? Det skulle vara hur kul som helst att hälsa på dig i sthlm! Jag måste få en massa barcelonatips också, jag och Carro ska dit 3-6 augusti, du kanske rent av vill åka med!!!???
Vi rings på nåt sätt! Kram Ylva

2007-07-03 @ 15:50:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits