Den bästa midsommaren

Efter ett par sega midsomrar ( no offence hemtjänsten& mamma&pappa, eller jo, förresten yes offence hemtjänsten...) kände jag på mig att "fan, det är dags att bli bjuden till en stuga i skärgården med sillar&nubbar". Oh yes. Det blev jag.

Det började med en timmes resa i en buss fullpackad med glada midsommarfirare, alla på väg ut i skärgården. Vid busshållplatsen blev vi upphämtade av Peter som körde oss till den lilla stugan.

Kolla; Perfekta midsommartillhållet.

Efter att vi hade bekantat oss med omgivningen och alla andra 15 på festen var det dags för det bästa. Nämligen maten.
 

Köttbulls- & korvinvasion precis enligt min smak.
                              Det sjöngs & det skålades.

Snapsen hade dock vissa lite svårt med.
Anders försökte gömma sin.
 Christine hade snygga bröst.  Jag hade sömniga ögon.

Sen var det dags för tävling. Jag& A hamnade (trots giftastycke) i samma lag. Det bästa laget.
 Anders- Peter-Emma hette vi.

Trots min spotta-gelehallon-flopp vann vi. Mest på grund av Anders skicklighet i hela havet stormar.
  Emmy hade inte en chans!
 Priser: en skitsnygg röd ryggsäck och en vevladdare till mobilen.
  Tårta och ännu mer öl.

Sen gick jag & A på myspromenad ner till vattnet. Jag var tvungen att ha min stora sjal för att värja mig mot fästingar. Väl nere på bryggan pendlade vi mellan att vara romantiska & lite "tokiga". Bäst.
    

Sen blev det kväller. Några däckade. Andra gick och kissade typ hela tiden.

  Kissträdet.

 Morgonen därpå; Hejdå midsommarstång. Vi ses nästa år!





Kommentarer:
Postat av: Johanna aus Berlin

ser härligt ut! Hade också min bästa midsommar på länge. Vodka som snaps, knäckebröd, senapssill och små grodorna runt midsommarstången. Vad mer kan man begära här i berlin!?? ;) kram johanna

2007-06-24 @ 20:10:50

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits