Känn ingen sorg för mig Pennybridge

Tyvärr har den dator där jag sparat bilder från de 2 första åren gått och pajat. Därav de få bilderna ifrån den tiden.

Den första terminen

Hösten 2004 anlände jag till Örebro nästan helt ovetandes om staden och universitetet. Målet var att plugga två terminer och sedan få en utbytesplats, vilket ,från vad jag hade hört, skulle vara enkelt från ÖU. Omställningen efter Dublin var svår och van vid Uppsala som jag var tedde sig studentlivet som en flopp . Jag avskydde kulinfo men deltog ändå någotsånär i nollningen. Jag ogillade Kåren, Bryggan, Klubb Universal, de töntiga tävlingsdagarna, sittningarna och allt som hade med det att göra. Min räddning blev Johanna. Vi drog oss undan, skummade våra egna lattes och pluggade ingenting. Den här terminen läste jag Svenska A och klassen, förutom några stjärnor, bestod av medelåldermänniskor och folk från Askersund.

Övrigt: Jag intervjuade Melody Club pissfull, TinaLina, Ålandstanten, En Bra Klubb, Sköldpaddan, Julie-Anne och hästserien.

Den andra terminen
 

Jag bestämde mig för att det var dags att få fart på haket. Så här kunde det ju inte fortlöpa. Sista terminen i Örebro skulle utnyttjas hårt men rättvist. Jag blev fadder i både Kulinfo och Internationella fadderiet. Så trädde M&M in i mitt liv. Vi var väl inga Kulinfostjärnor direkt men vi gjorde vårt bästa. Under tiden kom jag allt närmare StorEmma. Korridoren var mitt näste och studentgatan min högborg. Partytoppar förbrukades på Frimis.Livet lekte tills sista månaden då jag hamnade i samma grupp som två grymt jobbiga tjejer under den sista delkursen på Medie- och kommunikation A. De höll på att knäcka mig. Men jag reste på mig och bestämde mig för att ge Örebro en chans. Jag ställde upp i Kulinfos styrelseval av fröken-duktighetsskäl och blev vald till ordförande.

Övrigt:  Jag valde mellan Festivalborg och Uppsalavalborg och valde Festivalborg, ett bevis på hur bra jag trivdes denna termin. Ingen utbytesplats fick jag heller. Glenn, Bettan, Sara Sommerfeldt och jag spelade in en film där "Journalistikens etiska regler" slängs i papperskorgen. En klassiker.

     

Jag träffade M&M       Partytoppen hade sin storhetstid

Tredje terminen

Ett år senare var jag alltså överhuvud i den organisation som jag så föraktat. Terminen inleddes med en sittning där jag tvingades berätta den 30 minuter långa sagan om Kulinfospöket inför 100 gapiga & fulla individer. Sen fortsatte det med en miljon sömniga möten varje vecka där jag inte kände mig något annat än missanpassad. Det enda jag genuint tyckte om var att skriva för Lösnummer & Kuling. Ändå var detta min värld. Jag blev local celebrity på universitetet och kände alla. Till och med rektorn hälsade på mig. Inuti var jag sjukt spretig och kluven. Tillvaron lättades upp av min nya bekantskap Emmy som väglett mig sedan dess. Hon är en stjärna. Förutom det minns jag att det var en ganska ensam termin. StorEmma skrev uppsats, Malin var i USA och Matilda drog iväg på en lång praktik.

Övrigt: Satin var stället. B-uppsats med ÅlandsMalin om Tsunamikatastrofen i medierna, jag började blogga.



Mitt liv som ordförande.

Fjärde terminen

Crash, boom bang! Från universitetsuggla till paruggla. Jag sket i allt och gick för det mesta omkring i mjukisdress hemma hos A.nders Det mesta blev lidande. Men jag tror att det var exakt det jag behövde. Harmoni och en ny familj. Och MASSOR av kärlek. Jag såg Örebro i ett helt nytt ljus. Samtidigt fanns en konflikt mellan det gamla och det nya. Mötena kvarstod. Korridorstjejerna surade för att jag aldrig var hemma. Jag försökte balansera men mycket blev fel. I april flyttade jag in på Fredsgatan. Jag bestämde också att jag skulle vara kvar över sommaren. Fick ett hemtjänstjobb som ingav grym ångest men vad gör man inte för kärleken?

Övrigt: Slet i garderoben på Kåren. Jag fick äntligen den efterlängtade utbytesplatsen och var helt övertygad om att jag aldrig mer skulle gå på ÖU.

    

Från universitetsuggla till paruggla. Såg oftast ut såhär.

Sommaren

Var kort. Jobb, bad i små sjöar, båtutflykt, Gotland 1 vecka hanns med. Kvällen innan USA var jag & A på Winnerbäckkonsert. Vi satt och grät i buskarna. Det var grymt sorgligt. Den 12 Augusti åkte jag.


 



USA

Medans jag köpte drive-in-liquer från trucken iförd amerikansk Hallowenmundering levde Anders rövare på Babar. 

     



Vårterminen - 07

Den märkligaste och kortaste i mannaminne. Eftersom den nyss har fortlöpt har jag inte riktigt fått distans ännu.
En hel del bloggande och artikelskrivande. Mycket och många funderingar på karriärvägar och val. Insikt om den egentliga innebörden av min utbildning. Massor av kärlek men också dalar.

Vad gäller Pennybridge så var det nog först nu i vår som staden blev något annat än en anhalt. Den blev ett riktigt hem. Det kanske låter konstigt efter 2.5 år men det beror på min inställning. Jag har många gånger varit bitter över att det som var menat att bara bli en termin blev så mycket längre. Det var givetvis mitt val men varför gjorde jag det? Däremot känner jag absolut ingen ånger längre eftersom jag fått så otroligt mycket på slutet. Tvärtom.

Fredsgatan, fotbollsmatcher, den röda Saaben, Anja & Lasse ( till och med Jason), söndagsfikan hos Annki, kvällsmat hos Thomas, gågatan, Svartån, Väster, Öster, Norr, Söder....

 2  3  

1.Lunch i långhuset. Emmy har snott alla bröd. 2.  Jag & A sov ungefär till 12 varje dag 3. Trots en ljuvlig Walk-in-closet var det ständiga problem med att bestämma dagens outfit.

 
Alla har väl varit på förfest på Fredsgatan 24? ( eller Casa de Olsson, yeah).


Känn dock ingen sorg för mig Pennybridge. Det var helt enkelt dags.

Uppsala, Örebro och Stockholm utan inbördes rangordning delar på platsen i mitt hjärta.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

sweetheart du glömde ju mig den där höstterminen när duy vart fadder /hon i 26:an

2007-06-07 @ 10:34:07
Postat av: Malin

woooo har ny dator o nu går det fanimej att kommentera igen!!
LOL m&m hehehe... och ser att min gröna brooklyn tshirt lever än hehe... tur att den kom till nytta då:)

2007-06-08 @ 21:40:15

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits