köttbullsspenatsås,kan de va nåt?

Idag till lunch gjorde jag en sån där ta-alla-grejor-du-har-i-kylskåpet-och-koka-ihop-det. Som i det där matprogrammet för länge sen när någon kock våldgästade kändisar och lagade en gourmetmiddag på typ ketchup, purjolök & ramlösa.

Jag hade lite fler ingredienser än så

rödlök
vitlök
morötter
spenat
tomat
köttbullar (!)
gröna oliver
lite ost

Inte för att skryta; Men jag är fan en naturbegåvning i köket. Och det blir bäst när jag improviserar...nåja..mer än ätligt iaf. Ikväll blir det bättre - restaurangbesök med Anders, Annki och hennes sambo Tony.

Sedan har jag suttit och funderat på hur jävla bra allt har blivit här i Stockholm. Är fascinerande hur man över en natt har en ny bostad, nytt jobb och en helt ny tillvaro. Jag hade kunnat drabbats av chock men tvärtom, det hade omöjligt kunnat bli bättre.

Har också insett att jag har MÅNGA vänner här. Många fler än i Örebro & Uppsala. Fler och fler verkar liksom dra sig hit.  Jag hinner inte ens träffa alla. Jag har bott här i 3 veckor nu och jag och bästisEmma har hunnit ses 3 gånger! Ibland önskar jag mig ett lite mer enhetligt gäng ( och i Sthlm blir det givetvis mer utspritt än någonsin eftersom det är så stort). Att ha några få vänner att fokusera på. Men för det mesta tycker jag att det är schysst. I love mångfald och jag att känna mig självständig. Det är bara att pussla gärnet så funkar det till slut.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits