Morfar Ginko & morfar Hilding

Senaste dagarna har inneburit mycket borta och lite hemma. Mycket jobb, aktiviteter & vänner men lite ensamtid.

I onsdags kväll dejtade jag Elin&Rosanna. Vi gjorde det på Söders nya innehak -
Morfar Ginko. Det var bra. Rosanna beställde ostar med daddelmarmelad ( vart fan haru gjort av bilderna Elin? misstänkte att jag inte kunde lita på dig...) Sedan blev vi bjudna på drinkar av en "tant" för att vi bytte bord med henne & hennes crew. Funderade allvarligt på att göra en smitnota men sen såg vi att tanten med bjuddrinkarna var någon slags delägare så det kändes taskigt. Ovärt att bli portad från ett schysst ställe som Ginko.

I torsdags var Calle&Carro på besök från Örebro. På dagen kikade de in till mig på jobbet där jag dagen till ära var ansvarig över accessoar-avdelningen. Kvällen innebar pubhäng & Club Sandwich ( också det i våra hoods).

Igår jobbade jag sent. Efter bränd lasange tog jag och A en 1,5 timmes prome ( till A:s stora förtjusning förståss..) till Långholmen för att undersöka den ökända badplatsen. På vägen passerade vi en bondgård med skrot ( mitt i stan jag vet) , en skabbig camping och en folkhögskola. Badet var okej. Kan bli nattbad framöver.

Idag har det varit ledigt med lång sovmorgon, kokta ägg & södershöjderste. Sen träffade jag Gabriella, vacker som en dag som vanligt, för vintage-shopping i Sofo som inte blev av ( Weekday&Monkiiställetbörjartröttna). Gabriella hade med sig nya Nollnitton med vårt Second hand-reportage. Det var snyggt&bra om jag får säga det själv. Sen åkte jag till Urban Outfitters för att jag köpa en slags topp man kan ha under tub-klänningar (tack för tippset Anja, fungerar utmärkt). Gick dock mest omkring och var irriterad över U.O:s överpriser. Inte värt & tydligen går det inte heller så bra för dem. Men jag hittade Rea-hörnan och där stod en tjej och prövade en orange tröja som var helt underbar. Nu ligger den i min garderob. Jippie! Orange - det nya röda eller hur var det nu?

Väl hemma pratade jag med systeryster som berättade att morfar gått vilse vid stugan i Finland och varit borta i 5 timmar! De hade dragit igång räddningstjänst & allt. Som tur är är han nu tillrätta välbehållen.

Dags för vitvin&klubbgång. Adios!


Kommentarer:
Postat av: rosanna

det va ju inte ens ostar (i plural som det stod på menyn) utan en enda ost =) e du ledig nåt i veckan? vi tänkte kanske ses på tisdag igen... pok

2007-07-01 @ 22:21:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits