Reaförberedelser,ryssar,Rålis,trance&mormorsskoriMinadrömmarsstad

Fridfull ensam hemmakväll ( A är på nån jäkla fotbollsmatch igen) efter en tuff dag på jobbet. Vi har förberett morgondagens reastart hela dagen. Fullkomligt kaos i butiken. Jag var dock placerad i provhytten större delen av tiden och slapp se't. Istället fick jag ta hand om en miljon fjortistjejer som provar i grupp ( fast man högt & tydligt säger att man bara får vara en per provhytt), hänga upp tusentals bikinisar på pyttegalgar ( ska det vara så svårt!?!) samt försöka tala om för blonderade ryssar att de måste ha en bricka med sig in ( en tjej vägrade ta emot brickan, väste något på ryska och sprang in med ett zebramönstrat underklädessett).

Börjar komma in mer & mer på jobbet. Idag började det två nya tjejer & det var skönt att inse att man själv kan lära någon saker. I lördags var det personalfest i Rålambshovsparken ( "riktiga sthlmare säger faktiskt Rålis" ; Citat Emma) med hundra liter vin, brännboll, kubb, mängder med ciggaretter och allmänt härjande. Kul! Jag försöker hänga med alla. 87:orna ( som tror att jag är lika gammal som dem) som gaykillarna. Jag gillar't. Ljusår från det sömniga & evigt gnällande hemtjänstfolket. På Topshop jobbar man när man jobbar och har rast när man har rast. Jag var ständigt trött på hemtjänsten på grund av allt tuggande. Och det värsta var att jag blev som dem ; Lat. Nejvetduvad.

Igår var jag & A en sväng i Uppsala hos päronen. Uppsalavadjagsaknar't! Det är så nära men jag hinner liksom inte åka dit. Vi kollade på Elins valpar & åt godaste söndagsfikat med mamma & pappa. De är verkligen bäst!

                                        Mm...godaste!
         
Mini, Råttan, Acid & vad hette den fjärde nu igen? Det trodde ni inte va? Att ni skulle få se djur på min blogg.                          

Men det bästa var nog ändå ( nej, Elin, såklart valparna var det bästa) att jag fick saker inom alla mina favoritområden (kläder, litteratur, musik) Först, precis som back in the days ( varje skolavslutning fick jag en/flera böcker till sommaren av föräldrarna) en bok ; Nobels Testamente av Liza Marklund. Verkar bra. Annars är jag inne på "Mina drömmars stad" - serien av Per Anders Fogelström. Måste läsas. Utspelar sig på Södermalm för 150 år sedan. Sjukt bra men också sorlig och verklig missär. Precis som det säkert var. Typmening: " fattigdoktorn rekommenderade Henning skulle äta ägg. Men några ägg fick de aldrig råd med. Henning dog 32 år gammal" eller " läraren i folkskolan kallades för FylleMats och slog barnen med träpåkar". Nog om det. Läs den!

Sen var Robban snäll att ge mig den nya Vibrashere-skivan ( tack men förlåt för att jag förstörde fodralet....)


Slutligen tog jag hem två underbara par skor som jag ärvt av mormor. Som från vilken secondhandaffär som helst. Heeelt gratis.

Nej, nu ska jag planera lite igen. Skriva ner alla bra sommarpratare ("Sommar"är somrigare än allsång på Skansen för mig) i kalendern. Vuxet va?



Kommentarer:
Postat av: Ängla

Kul. Inte visste jag att du börjat uppskatta trance :) Kram Ellen


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits