"Livet består inte bara av...

killar, fester och gäng" är det gammalt berömt citat som min mamma kläckte ur sig en gång när jag var 16.

Kom och tänka på begreppet gäng när min kompis Anja berättade att hon skulle åka tillsammans med åtta kompisar och hälsa på en nionde kompis som bor i Trollhättan. 8 stycken! Det är ju helt galet. Där snackar vi gäng.
Nästa helg ska jag ha reunion med mitt gamla gäng. Vi är tre stycken. Nej, skämt å sido. Jag har aldrig haft ett gäng. På riktigt. Jag kanske har levt i en tro om att jag har haft ett gäng. Men nej. Vi var duos. Eller trios. När jag var yngre tittade jag på Beverly Hills och önskade inget hellre än ett gäng i tvättäkta Brandon och Steve-anda (som man kunde utöva särskilda hälsningar med) men det kom aldrig. Jag hade massor av kompisar. Men inget gäng.

Nu tycker jag däremot bara att det är skönt. I USA fick jag ett smakprov och det var ju bara jobbigt. Man måste anpassa sig och man måste ringa alla när man ska hitta på något. Nej. Mamma var inte så dum när hon sa det där efter allt.

Kommentarer:
Postat av: Malin

jag gillade mitt gäng i usa. det var så stort att jga inte behövde ta ansvar för att kontakta alla. på nåt sätt visste alla iaf. det va enkelt o bra. man gick till mcduffys and there they were...
och så måste jag säga att du var en tönt när du va 16! inte samma sorts tönt som jag, jag var en riktig nörd, men tönt nonetheless...
sen måste jag prata med dig nån gång snart. var på världens underligaste date idag. need to talk about it, lol!!! haha miss you babe!! ttys!! xxxx

Postat av: Emma

Ja, vem var inte töntig i den åldern? Jag tyckte nog att jag var riktigt cool när jag skrev det där. "inte vara hemma" , man ba: yeah!.

Oj. Världens underligaste date. DEt låter farligt! Ja, det måste vi snacka om. Kan inte du ringa hem till mig vettja? Ska till Sthlm i helgen, men sen. På måndag kväll kanske? Numret är 019-240691. Skulle vara skitkul. Kan vi göra upp lite planer också.

Du är väl visst driftig förresten! Du har ju också projekt på gång läste jag. Det kommer gå bra för dig, det vet jag! Puss!

2007-03-09 @ 12:04:50
Postat av: Anja

Heej där!Om du nån gång blir sugen på att hänga i gäng så vet du att du är välkommen att joina mitt när du vill :) Hoppas du får det kul i Stockholm, passar ju inte denna helg men följer gärna me dej dig nån annan gång, grabbarna är ju där några gånger till under våren så vi kan ju bo med dom. Vi får höras nästa vecka o ta en fika eller nåt, ta hand om dej kram!

2007-03-09 @ 17:07:55
Postat av: Malin

Tjenare Emma! Måste bara titta in och säga att jag tycker du är duktig som orkar hålla liv i din gamla blogg samtidigt som du bloggar för NA. Själv får man vara nöjd om man lyckas plita ner något på bloggen någon gång i månaden. Inspirationen, vart har den försvunnit? Skulle va kul att träffas nått å ta en fika lr nått också, är ju ett tag sen nu och jag flyttar hem redan i slutet av mars, har fått jobb! Kram

2007-03-09 @ 18:09:17
URL: http://alandica.blogspot.com
Postat av: Malin

ok, samtal kommer inom kort! :)

2007-03-09 @ 19:59:30
URL: http://malingoesenglish.webblogg.se
Postat av: Ängla

Jag håller med dig, Emma. Mitt råd är att skicka iväg ett påminnelsemejl eller slå en pling. Kram på dig!

2007-03-11 @ 23:29:41
URL: http://vildangeln.blogg.se
Postat av: Malin

måste bara säga att jag inte rikigt kommer överens med din NA blogg. inte på grund av det du skriver, men på grund av att jag aldrig kan kommentera. jag skriver något, klickar på skicka and nothing. det bara försvinner. måttligt irriterande! dock inte ditt fel:)

2007-03-12 @ 00:24:49
URL: http://malingoesenglish.webblogg.se
Postat av: Emma

Men Malin! Jag måste godkänna alla kommentarer, det är därför! Haha. Det är bara och vänta så kommer kommentaren.

2007-03-12 @ 18:10:55
Postat av: Malin

hahahahahahaha ok ok!!! sorry bout that!

2007-03-12 @ 18:40:01
URL: http://malingoesenglish.webblogg.se
Postat av: Ylva

När du och Suss kommer ska jag se till att skaffa fram lite killar fester och gäng, fast då kanske inte Anders släpper iväg dig hit förståss. Men vi är ju vana att smyga med den biten så det ska nog gå bra.

Jag har skaffat en blogg, gå dit och skriv nåt!! Puss på dig! /Ylva

2007-03-13 @ 15:42:23
URL: http://ylvas.webblogg.se
Postat av: Johanna

Hej! vad kul att du har hittat till min blogg. Ska försöka skriva lite oftare, men det har varit lite mycket med allt WG-sökande. Tänker på dig! Stor kram

2007-03-15 @ 23:31:57
Postat av: Matilda

hej bruden!! Vaddå längesen, jag var 16 igår =) hahaha, du å dina gäng!! Saknar dig och jag läser faktiskt dina bloggar som hastigast i skolan även fast jag nästan aldrig har en minut över där. Har inte haft internet hemma på flera veckor =(
PUSS från tanten

2007-03-20 @ 13:20:10
URL: http://blanc.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits