Modette


                                                                 image181



När jag fick nys om att en ny modetidning skulle lanseras tyckte jag såklart att det var roligt även om jag var en aning skeptisk till om det verkligen behövdes. Fanns det tid, plats och ork för ännu mer modeläsning i en värld av outfits-sidor och modebloggar? Började det inte att bli nog?

Well. Trots att Modette faktiskt hämtar en hel del från just det vi ser så mycket av på internet ( tex. outfits),överraskar den mig positivt. Jag känner precis så som jag vill känna när jag läser en modetidning. Inspirerad istället för mätt. 

Enligt redaktionen är en sann Modette " en modeintresserad person som varken bangar för att bära kontroversiella trender - eller såga dem trots att de dikterats av Marc "gud" Jacobs själv". 
Och det är just denna inställning som gör Modette unik. Hela magasinet är uppbyggt kring det personliga (om det nu egentligen finns något som personlig stil, håller faktiskt med om
detta som Hotspot skrev nyligen ). Vi får läsa om medlemmarna i Sahara Hotnights attityd till mode, se streetstyle från några olika städer och höra om några individers förhållande till skor. Och jag gillar't! 


                                  image182

Vad jag speciellt tycker om är "Brev från London" och "Brev från Los Angeles" där två förstahandskällor vittnar om hur trenderna går i respektive stad. Det känns bra mycket kuligare, mer intressant och jordnära än dessa "fenomen-reportage" som brukar finnas i exempelvis ELLE. 

Däremot känns artiklar som "Och gud skapade bikinin", om bikinins historia, överflödig och sömnig. Som något  jag läst i Damernas Värld innan varje bikinisäsong genom åren. Jag gillar inte heller modereportaget "Beach nollsju". Antar att det är meningen att det ska vara kreativt och nyskapande men jag tycker det går till överdrift. 

                                 image183

Avslutningsvis: Bäst: Det personliga. Stilorama och shopping-avsnitten med bra uppdatering på nyheter som man faktiskt inte hört om. Sämst: Reportage som känns slentrianmässiga och skönhetssidorna. Jag skulle uppskatta en modetidning utan några som helst smink- och hudvårdtips. Men det har väl med intresse att göra antar jag. Finns säkert andra som skulle klara sig utan kulturdelen. Det gör inte jag. 

Betyg: Prenumerationslappen är inskickad.



 

Kommentarer:
Postat av: Ängla

Nappade för ett tag sen jag med. Tyckte det var ett bra förstaerbjudande! Värt att testa. :)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits