shoe fighting

I fredags hade jag min första fajt anbelangande ett par skor. Glad i hågen gick jag till Favorit i sällskap med Christine & Gabriella lagom till öppningstid för att inhandla de coola rosa reebook-pjucksen i klassisk 90-talsmodell. Butiken stängd. Utanför står två gymnasietjejor och pekar och pratar om ett par skor i skyltfönstret ( ja just det "mina" skor!). Jag hör mig för lite och givetvis är båda två intresserade av skorna. Den ena girlen har storlek 38, så ja, ganska kört för hennes del. Den andra påstår att hon har 37 och ja, skon är en stor 36:a. "Faan" tänker jag och mitt hjärta dunkar. Minutrarna går men ingen Favoritperson i sikte. Jag ringer upp ägaren i fråga ( mitt andra mission till affären var att lämna tillbaks lite kläder vi lånat till en 019-fototagning). 10 minuter säger han. Under tiden måste jag springa iväg till Myrorna och lämna tillbaks ett par glajor som hamnat fel. Springer mitt fortaste och hinner precis tillbaks för att knipa skorna. Tjejen blir grymt sur och jag känner mig som VÄRLDENS sämsta människa. Sen kommer hela hennes gäng och de står utanför butiken, viskar, pekar på mig och planerar säkert någon slags hämndaktion. Har hållt mig ifrån Karolinska skolans skolgård de senaste dagarna...

Men, you gotta do what you gotta to do, right? Måste sluta upp med att va så messnäll!


image189

Så, nu står dom här i min garderob. Kommer ärligt gråta liter över faktumet att jag om mindre än en vecka måste städa ur garderoben för att sedan hysa in alla mina saker i en liten pisslägenhet på 25 kvadratmeter. Det kommer göra ontontont.




Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits