today is a good day

Då har man flängt till Sthlm och tillbaks - igen. Våldgästat Emma mitt i uppsatskrivandet - igen. Vad skulle jag göra utan min vän i det gamla huset på Västerlånggatan?!? Hon är bäst helt enkelt!

Var och tittade på en lägenhet igår på Söder. Svinbra läge precis vid Medborgarplatsen. Verkligen schysst. Dessvärre var lägenheten förpestad med rökelse. Jag gick därifrån med huvudvärk som vägrade försvinna på hela dagen. Personen som skulle hyra ut var någon slags skivbolagsnisse som bott i Los Angeles och nu skulle vila upp sig i ett hus på Österlen ett halvår. En konstnärssjäl med en miljon LP-skivor travade i gamla lagerhyllor som tydligen skulle vara kvar under tiden. LP-skivor kan ju vara trevligt men man kanske vill ha utrymme för några egna grejor (läs magasin).

Idag innan jag åkte hem satt jag först och filosoferade lite på Wayneés och tog en latte.  Läste nya Modette ( näst bäst i test, övertygar alltmer) och gjorde mind-maps.

image186

Mindmaps är mitt nya. Oslagbart. Ganska bra är mitt Hello-Kitty-pennfack från McDonald's också. Det har samma färg som mina skor. Jag älskar verkligen mina skor! De är så himla snygga.

image187


Sen gick jag och kollade in Kate Moss-kläderna ( skulle kunna dö för de dära jeansen) på Topshop. Inget sådär hyperintressant. Var mest kul att titta på alla galna modebloggstjejer.

image188

Men jag är fullkomligt förälskad i Topshops vintagehörna, Beyond Retro. Allt är neonigt och snyggt och de har till och med pumps i min storlek! Dock har jag köpförbud för tillfället.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits