klubbkid? nej homegirl...

Idag åkte tvärbanan ifrån mig trots att det stod på minuttavlan att det var två kvar. Jag visste det. Tvärbanan is not to be trusted. En bra grej dock var att jag hann in på Pressbyrån i väntan på nästa. Jag var shoppingsugen och valde mellan Snabba cash, en rabatterad Harper's Bazaar eller SöndagsDN. Det blev DN, yoghurt med honungssmak och en banan. Så nu ska jag snart sätta mig ner och mumsa och njuta av kvalitetsläsning. Som frukost fast tvärtom liksom.

Jag har inte klubbat den här helgen. Det är märkligt, Stockholm har förvandlat mig till någon slags hemmatjej. Det är tråkigt för jag älskar ju egentligen klubblivet. Varje helg gör jag mig redo, läser diverse guider och kollar med klubbkidsen på jobbet vad som är hetast och roligast. Sen hamnar jag ändå där. Hemma i soffan eller i någon annans soffa. Igår hade vi det uppstyrt värre. Jag och Kerstin lagade trerätters med vin och sen kom Hanna över på gino. Vi satt och pratade och plötsligt var klockan ett. Jag tror det handlar rätt mycket om lätt-tillgänglighet. Det är minusgrader och man måste åka kommunalt till andra sidan stan liksom.

Men man är glad på morgonen när man vaknar upp med ett välmående huvud (nåja) och plånbok. Förmodligen kommer jag vara jäkligt nöjd över de där extra 300 kronorna när jag står på en karaoke-bar i Tokyo.
 
Jag tror på nästa sommar. Emma och jag har sagt att det ska bli vår klubbsommar.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits