4 av 5

dagar lediga - välbehövligt, underbart, roligt och så ofta när man slappnar av, förkylt.

I fredags hade vi i "tjejgänget" (yeah) middag med medelhavstema som var lika med vitvin & godaste efterrätten (daddlar, grekisk yoghurt, valnötter & honung) ala Ylva. Gåutfrågan var som vanligt närvarande men fick stanna vid en önskan. Som vanligt var vi präglade av jobbtrötthet. Vi är inte studenter längre & om vi är det inte den typ av studenter. Tyvärr. Vi saknar det.


Lördag förmiddag. Brunch på String. Ylva frågade mig hur jag blivit en sådan rastlös själ och vi pratade om fenomenet. De "mitt -nya- liv-listor" vi förde i högstadiet, rädslan för att livet ska ta slut men framför allt rädslan för att titta tillbaks och känna att man inte har levt ett innehållsrikt liv. Vi struttade vidare till mysigaste butiken i Sofo: Grandpa. Sedan lämnade Ylva mig, jag köpte en skinnkjol och tog tåget till Örebro.

I Örebro var det släktkalas. Jag känner mig fortfarande som främlingen, den nya flickvännen som ingen vet vem hon är. Hon som aldrig är där, hon som har tvingat med Anders bort från Örebro, familj och släkt. Det är ingen härlig känsla och jag tacklar den med att bli tystlåten och dra mig undan vilket inte gör det hela bättre. Och som vanligt hade alla presenter förutom oss och jag kände mig ännu dummare.  Som tur var hade jag Klara och Anja att luta mig emot. Kvällen led mot sitt slut och vi gick på Klubb Smart. Klaras kompisar spelade skivor och Linn var med och bjöd som vanligt på äckliga cigg. Vi dansade och hade kul och sket i allt vad spelning på övervåningen hette.


   

Dagen därpå träffade jag Ulrika för första gången på typ ett halvår. Vi Bara Vara-fikade och pratade i  3 timmar. Vi har alltid så mycket att prata om. Ljuvliga konversationer. Därefter slingade Anja håret på mig (bäst!) och vi åt upp Coop-glassarna i frysen på Fredsgatan. Jag hann tänka en sista nostalgisk tanke om att det kanske var sista gången jag var där innan det var dags att springa till bussen.

 


Måndag och ett regnigt Stockholm. Jag hjälpte med A med skoletande, vi drack varm choklad på Vetekatten och kollade in "nya" Pub ( jag vet, granne med jobbet men jag hinner aldrig gå någonstans på dagarna). Verkligen schysst. Fair trade blandat med vintage blandat med design. Jaa, det kan bli något.

Tisdag jobb men dagen idag ledig med familjbesök inplanerat. Dock hade både Erik och pappa insjuknat i magsjuka så det var bara mamma som dök upp. Inte illa det. Mamma är min favorit. Vi fikade på Kulturhuset, kollade Martin Parrs fotoutställning, promenerade i strålande höstsol till Djurgården och åt soppa på Rosendal. Och besökte Gudrun Sjöden såklart. En typisk mamma-dag.

     

Mamma tyckte min paljettmössa var "fin men lite plastig".

Fy farao vad jag älskar hösten

 

Kommentarer:
Postat av: Malin

yo! vi har typ samma frilla, fast din ser lite bättre ut.. jag ser mest ut som en pudel, frisören vägrade visst tunna ut det, trots att jag bad om det. gav mig bara konstiga lager som inte ser riktigt kloka ut.

i dig your coat! very nice indeed! och den där röda tröjan, har jag helt fel el köpte du den när vi var och hälsade på i stockholm?

ah, jag saknar stockholm! london har tappat sin charm, jag vill bort!! miss ya! x

2007-11-01 @ 00:10:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits