magkänslan finns den?

Modevetenskapen är slut. Pluggandet för min del är alltså över för en tid  ( om det visar sig att jag klarat den märkliga tentan det vill säga). Skönt på ett sätt. Att jobba heltid och plugga samtidigt kanske inte är det ultimata (hur jag hade tänkt hinna med c-uppsats också ter sig nu som ett stort frågetecken, vad tusan tänkte jag!?). Sad på ett annat. Ja. Sorgligt. Jag saknar studentlivet så mycket. Men jag vet att om jag inte börjat i den där klädbutiken jag så länge suktat efter hade jag aldrig fått ro. Nu vet jag. Mer än så här var det inte. Som tur är är pengarna inget att klaga över och så fort det känns tungt och gräset-är-grönare-på-andra-sidan-tankarna sätter in påminner jag mig själv om det. Resa vill jag. Resa ska jag. Eller? Jo. Sen ska jag komma hem, ta ut examen, få exakt den praktikplatsen jag vill ( vad det nu är...) få drömjobbet...( om jag inte vet vart jag vill praktisera vet jag knappast vart jag vill jobba heller...)

Förvirringen stiger. Tankarna hopar sig. Vad ska jag göra? Vad borde jag? VAD VILL JAG?! Framtiden som förut verkade så självklar blir helt mer blurred. Är det här vad jag egentligen vill!?

Min vilja har flygit bort någonstans. Kom tillbaks.

Känslan av meningslöshet verkar ha bosatt sig i min kropp på heltid. Försvinn.


Kommentarer:
Postat av: Sophie

Du uppdaterar din blogg väldigt sällan nu... tråkigt!

2007-10-20 @ 15:04:43
Postat av: Emma

Sophie Rodebjer?!

2007-10-20 @ 19:03:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits