veckans höjdpunkter

Onsdag kväll: ateljévin och livetsordtjejen med lust-för-att-baka-kokosbollar-dödande-föräldrar

Maja tog med oss till sin konstvänner för ateljevin. En ateljé är ju typ det ultimata rummet. För det är ju inte meningen att man egentligen ska göra något annat där än att skapa. Fan vad jag skulle vilja ha en ateljé! Inte för att jag målar men schysst att ha ett rum bara för sin kreativitets skull. Sen åkte vi till Underbara bar för att lyssna på en kille med lustiga glasögon och antikapitalistiska drömmar. Det var fint. Jag såg en tjej som gick i min klass under typ två månader i lågstadiet. Jag tror inte hon kände igen mig. Jag minns iaf att jag var hemma hos henne en gång och bakade chokladbollar och att  hennes föräldrar sa " Karins kan vi spara till när vi ska ha främmande" bara för att jag inte lyckats få mina lika runda som hennes. Snacka om att krossa kokosbollsdrömmar! Sen började hon som många andra ungar i Livets ord-skolan där de hjärntvättades med antievolutinsteorier.Nej det är ingen myt. När jag jobbade på MC var hälften "Livets ordare" och de skrattade en rakt upp i ansiktet "så, du tror att jag härstammar från en apa?, hahaha"

Fredag dag: kort jeanskjol och
Rafael Edholm

Dråpligaste ögonblicket i provrumshistorien inträffade innan stängning i fredags ( tilläggas bör att proven är varje topshopsarbetares värsta mardröm, antingen går man ut där med en känsla att vilja mörda någon, vem som helst egentligen eller så försöker man hålla humöret uppe, tappar energi och blir asfnittrig). I fredags var det alltså min tur och jag valde det sista alternativet. Vid sju var alltså fnitternivån hög. Intågande kommer Rafael Edholm med fru och unge. Rafael och sonen lägger sig i soffan medan frun provar. Strax därefter kommer en man i rejviga platåskor in. I handen håller han tre plagg. Två jeanskjolar och ett par Kate Moss-jeans. Strax därinnan har jordens mest irriterande kund ännu en gång sprungit in med typ 1000 plagg samt Svreta-celebrity Selam Fesshaie a.k.a JC-modellen, tågat in. So, here I am. Fnittrandes och glatt ovetandes står jag och pratar med Fanny när plötsligt mannen med platådojarna dyker upp i lila tajts och världshistoriens kortaste jeanskjol. Mannen ber om råd och frågar om kjolen är för kort. Pungkulorna sticker fram och jag blir helt ställd. "Njaaee..." börjar jag. "kort?" Ja...lite kanske, men kan du vända dig om, bara rumpan täcks så..ehh". I samma sekund kommer tjejen med 1000 plaggen ut och placeras dessa tillsammans med galgarna som ett stort nystan i min famn och sticker. Jag blir ännu mer ställd och vänder mig till Fanny och frågar vad hon tycker. Gubben & jag tittar på varandra och börjar fnittra. Gubben går in igen. I soffan sitter Rafael och skrattar sig dubbelvikt. Sen går ryktet på Topshop. En efter en ska komma in & titta på den stackars gubben. Jag får nog och säger att det faktiskt inte är en apa i bur. Gubben kommer ut igen. Denna gång i Kate Moss-jeansen. De sitter som ett smäck och passar utmärkt till hans pjux. Selam Fesshaie kommer ut och flinar. Någon sticker in huvudet. Rafael går ut skrattandes. Jag är den enda som kan hantera situationen. Gubben köper jeansen och jag slår vad om att han har fått ragg vid det här laget.

Oj vilken lång historia.....

Fredag kväll: Ylva&Suss på besök

Kinamat, rödvin, godis och en massa prat. Vi är ganska olika numera. Suss bor i världens största villa och jag flyttar omkring i en massa lägenheter,använder andras husgeråd och möbler och vet inte vad jag ska göra med mitt liv. Vi hade riktigt bra snack iaf om det ena med det andra. Som vanligt mobbade vi Ylva för hennes guldfisksminne. När vi pratar om gammalt löst folk från Storvreta sitter hon som ett frågetecken och sen säger hon " jag har massor av vänner på facebook jag inte vet vilka det är men jag ser att de är vänner med andra av mina vänner, säkert gamla klasskompisar". Och när hon ska gå in på mailen minns hon inte vilken adress hon brukar gå in på. Hmm..ska man börja bli  orolig för tidig demens?

Sen pratar vi och Ylva somnar mitt i en mening. Hon kan somna hur lätt som helst den tjejen. När vi var små och sov över hos varandra skulle jag alltid läsa på kvällen ( snacka trökig unge som ska läsa på sova-över-partyn)och Ylva somnade alltid med boken i ansiktet.

I morse sov vi alldeles för länge. Sen blev det stan en tur och kappköp innan det var dags för mig att gå till jobbet. Det där jobbet. Jadu sannerligen.

Godnatt&hej

Kommentarer:
Postat av: Jossefin

EMMA! din galna rave-gubbe-kund låter EXAKT som en av mina stammisar från uppsalas härliha butikstid, ÅKE. Han är galen, gillar tights, korta kjolar å miss sixty jeans å undrar ALLTID hur det ser ut på... Jag är säker på att det är Åke du träffat på :-) puss

2007-10-22 @ 20:11:49
Postat av: Ängla

Jossefin: Hihi I know him. Visst är han kul? :-)

Postat av: Jossefin

Ängla: han är F.A.N.T.A.S.T.I.S.K! tussen... han är så harmlös ocn verkar lite ensam... Coolt att han vågar köra fullt ut endå lär jag säja :-)

2007-10-23 @ 20:15:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits