everydayisjustthesamegottagotoworkandhurryup

Senaste en och en halv-veckan har varit race på högsta nivå. Jag och vi har farit omkring och nu ligger jag efter i allt. Efter på bloggen, efter på Facebook...Det går inte en dag utan att jag läser en krönika eller annat om Facebook och jag tror att jag typ har alla jag någonsin känt där. Jag kan ärligt inte säga en enda person som inte har facebook (förutom mina föräldrar). Är det inte lite galet eller bara helt normalt och fullkomligt svenskt? Det är samma grej som knuten liksom. Vi är så sjukt homogena i det här landet samtidigt som många av oss kämpar efter att vara annorlunda hela dagarna. Läs den här krönikan. Är det inte fullträff så vet jag inte vad det är. Samtidigt som det är så typiskt Nöjesguiden. Trippelironi. Hur ska man ställa sig till det?


Okej här kommer min race-enochenhalvvecka.


Jag var i Örebro



Christineschäslong.JohannaBågen. Ståikioskpåfotbollsmatchkanskeärliteavminmardröm.Ändågjordeja't.

Vi tog en taxi från Gamla stan till Slussen. Ja, vi flyttade igen.





Jag tog en del promenader och lyssnade på Jens Lekman.




Jag träffade Maja& Heidi. Maja är sällskapssjukan personifierad. Hon pratade om Desperate Housewifes.


 "Vi kan ha DH-kväll varje tisdag och när någon fyller år kan vi göra det lite extra speciellt med tex. tårta".

Vi hade ingen tv och missade hypade Heroes. Vi gick på bio istället; This is England. Skrämmande bra. Jag led med "elakingen". Jag såg smärtan i hans ögon. Tillbaks till Nöjesguiden; Jag kan hålla med dem att skinheadstilen (skinhead och rasist är absolut inte samma sak) är rätt tuff. Hon i mitten är snygg.


Kändes som att jag bodde på jobbet stundtals. Jobbade ungefär jämt.


Jag hade mysmiddag med Ylva. Hon gjorde fredagstallrick till mig.




Sen kom måndag kväll och jag var tvungen att ta mina tunga packning till Uppsala. Jag är en gäst i mina föräldrars lägenhet. Jag har ju aldrig bott här. Jag sover i en bäddsoffa.


Jag och Ingrid fikade på Storken. Väldigt gymnasial känsla. Vi pratade om vettighet och om Storvreta. Att det blev värre än vad vi befarat. Visst förstod vi att det såg illa ut för vissa människor. Men vi hoppades ändå att det skulle bli lite bättre. Vi försökte komma på vilka som har klarat sig ut vettiga. Ingrid föreslog Johan Wrede men vi har inte sett varken honom eller hans tvillingbror sedan 9:an. Vi tvivlar på att något som kunde gått bra gick bra.



Framtida kulturtant.


Jag blev en pendlare och var borta från 8-22.30.


Jag hade föreläsning med folkskygga Micela&Frida  


Idag. Ledig dag och vila. Jag har skrivit pressmeddelande åt Marysoul. Kändes proffsigt.  Jag försöker komma ikapp och vi kanske har hittat någonstans att bo. Måste bara registrera mig på fler poäng. Tack Maja.


Jag har laddat ner M.I.A, Slagsmålsklubben och Shout out Louds nya. Debaser på lördag. Eventuellt. En väldigt glad nyhet är att China fortsätter att ha öppet i höst. Det är ju min bästa klubb.


Jag läste gamla ELLE och nya ELLE. Är det någon som minns serien "Nudlar och 08:or"?! Det gick både på ettan och tvåan samtidigt, fast ur olika kameravinklar. Första "interaktiva" serien (välja kameravinkel, yeah). Jag kommer ihåg att jag var förälskad i en av killarna (fast jag undrar vem det var, alla ser ju smått nördiga ut)  och jag har tänkt på det flera gånger men inte kommit på vilken serie det var i. Mysterium löst.


Mammas mat. Modevetenskapsplugg. Nationshäng utan kårleg med Annika. Adios.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

snygg jag är där :) svart klär mig ypperligt!
nästa torsdag ska möget vara inne. undrar hur det ska gå? PUSS/celis

2007-09-15 @ 11:51:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits