måndag

Far som en jojo mellan Uppsala och Stockholm men tycker ändå att det är rätt okej.
Jag är inte så beroende av mina saker som jag trodde.

I morse vaknade jag upp med A hos föräldrarna. Hade ingen aning som vad som skulle möta mig vid frukostbordet- Erik hade hamnat på
förstasidan i UNT. 
Tufft. Det har jag aldrig lyckats med. Minns bara någon bild på mig dansandes tryckare i rosa jeansväst från 4:an på pluggparadisets disco. Eller var det dansbandskvällen? Jag minns att vi gick på buggkurs allihop. Usch. Jag ska aldrig sätta min unge på buggkurs.

Dagen gick och vi pluggade. Lite diffusa instruktioner tycker jag nog allt att det är. Jag skriver om 20-talet, frigörelsen och flapperflickor. Man skulle levt då och dansat omkring med fjädrar på någon jazzklubb och rökt långa cigg ur munstycken. Jag tror det var coolt. En miljon gånger tuffare än bugg iaf.

Jag och A tog bilen till Västertorg (väldigt lata vi) och köpte massor av godis och två dvdfilmer. Nu äger jag min bästa , Mean Girls. Känns lyxigt. Om jag hade tid skulle jag kolla på den varannan kväll. Minst.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits