tisdag

Var och kollade in den nya lägenheten idag. Det var fräscht och nybyggt AB och hela 4,5 kvm större än den förra. Det blir nog bra även om jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om Hammarby sjöstad. Stadskänslan infann sig liksom inte riktigt. Det är något slags område för fd söderkids som nu blivit föräldrar och söker lugnet/studentområde av den mer fridsamma sorten. Allt är splitternytt och glänsande och man åker tvärbana med konduktör. Väldigt plankovänligt. Dessutom finns det en slalombacke med lift runt hörnet.

Men det är dags att få nånstans att bo nu. Det här slängandes hit&dit, fram&tillbaks tär. Sleten var rätta ordet. Det blir inte så mycket energi kvar när Topshop, SJ och skolan tagit sitt liksom.

Och det blir bra. Det är fint med rymliga garderober och man kan cykla till Söder på sju minuter. Sju minuter. Jag såg också Kulturama skymta. Tänk om (vågar knappt tänka tanken för chansen är typ lika med 0,4) jag har tid att dansa en gång i veckan. Tänk om. Varje dag på väg till jobbet lyssnar jag på Fibes oh Fibes intro på Emotional och dagdrömmer om de sorts kickar jag en gång fick.

Bra blir det.

Kommentarer:
Postat av: Ylva

Hallåååå, man får väl inte klaga om man ska bo i hammarby sjöstad? Får man? Puss!

2007-09-21 @ 15:31:57
Postat av: Jenny

Heej Emma, var inte igår. Läser din lilla blogg ibland, gillar den! Hur har du det? Hammarby sjöstad, men det är ju bra, har en vän som just köpt sig en lägenhet där som ska vara klar nästa år, verkar inte så tokigt alls.
Har ni fått 1a hands kontrakt eller? Själv flyter det på här i Örebro, ska kanske in på praktik på en advokatbyrå med uppsatsen, hoppas verklingen på det. Nåt nytt, nåt annat. Jobbar du eller vad pysslar du me, just det pyssel hade vi inte tid med tyvärr..Kan också känna så, vart tar tiden vägen? Ha en bra dag guapa!! Kramar

2007-09-22 @ 09:51:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits