tre ovärda tidningar lika med en värd

Idag som vanligt var jag inne på Press stopp i väntan på tåget och kollade magasin. Jag älskar att stå där och se ut alla tidningar jag skulle vilja äga. Månadens ELLE och Modette läses ut fort och törsten kommer. Jag vill ha men det tar liksom stopp och oftast kommer jag ut tomhänt. Vet inte hur många gånger jag stått med en Vanity Fair i handen men ställt tillbaks den för man kan ju faktiskt inte lägga ut 99 kr på ett magasin. Eller? Vart ligger värdet i en tidning? Jag läste om någon kultursnubbe (kan det varit Sigge Eklund som vanligt) som la ut flera tusen på tidningar i månaden. Värt det eller inte? Jag vet inte. Jag har köpte Bon ett par gånger. Den kostar 69 kr. Kanske var det värt de 30 minutrarna läsning av grymma reportage men drogs det inte lite ner av ytterligare 30 minuter alltför pretentiöst dravel? En riktigt värd var iaf intervjutidningen, men dessvärre,nerlagda Sex. Jag köpte den i våras och har fortfarande inte läst ut den. Men sablar vad den framkallar kalla kårar. Och det är väl det man vill åt.

Jag har lite problem med det där med magasin annars. För samtidigt som jag inte kan förmå mig att köpa en tidning (som ändå kanske skulle vara värt det) för 100 kr har jag fattat att 3 gånger 30 nästan är lika mycket. Jag kan inte med allt skit som tidningar som Veckorevyn som skriver. Vad är grejen med Cosmopolitan och deras jävla listor egentligen? Jonna Berg, du var trots allt inte coolare än så. Damernas värld hade kunnat varit bra om det inte var för Martina Bonnier. Hon har förstört allt med sitt tantmode.

Får förlita mig på böcker istället. Nästa gång ska jag gå till Pocketshop och köpa
Erlend Loes nya.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits