glom allt jag sagt om andra stader, tokyo ar den absolut basta

Igar gick jag runt omkring i Harajuku och Shibuya pa sondagseftermiddagen. Solen sken, det var massor av manniskor, butikerna och cafeerna var oppna, jag korsade de stora overgangsstallena annu en gang tillsammans med alla dessa olika individer och de var en sa himla harlig kansla. En pulserande, danande kansla, en kansla av att tillhora nagot storre. Jag alskar Tokyo. Sen pa tunnelbanan hem sa jag till Yuki att hon kommer tycka att Stockholm ar valdigt litet nar hon kommer och halsar pa. Men sen tankte jag pa allt vatten, oar, gamla hus och mysiga omraden och insag att jag ser fram emot att komma hem till Stockholm och Sverige igen. Det gor jag verkligen.

Helgen gick i rasande fart och nu ar Yuki pa jobbet igen sa jag tar over hennes lagenhet lite och latsas att den ar min. Det regnar ute sa jag har typ bestamt mig for att inte ga ut. Vi far se. Maste dona med lite saker, typ soka kurs infor hosten och liknande. Alltid tanka pa nasta steg.

Okej, helgen. Vi borjade med att ga pa fiskmarknad pa lordag formiddag. Det var en valdigt mysig upplevelse. Vi gick omkring och kikade pa alla mojliga fiskar och skaldjur, provsmakade delikatesser och avslutade det hela med en stor tallrik Sashimi, alltsa ra fisk. En perfekt start pa en helg. Darefter promenerade vi i stralande sol till Ginza dar Yuki stallde sig for att koa for att fa biljetter till Kabukiza ( en japansk, traditionell teaterform). Medans gick jag omkring lite i Ginza och kollade alla stora designervaruhus som inte riktigt ar min grej men det kan ju vara kul att se. Yuki somnade pa teatern som i arlighetens namn var sadar, men anda ratt kul. Givetvis forstod jag inte ett ord av vad som sades.

Sen besokte vi 300 bar i Ginza dar allt ( som namnet kanske avslojar) kostar 300 yen, alltsa typ 3 dollar. Vi at och drack innan vi tog oss vidare till Shibuya dar Yuki avlagsnade sig och jag fortsatte kvallen med Laura, Jamie, Lauras bror och hans flickvan. Vi borjade med champange pa en bar i Shibuya, fortsatte till Roppongi area dar vi hittade varldens mysigaste bar/klubb ( tyckte jag iaf) med livemusik och konst. Paul, Lauras bror tappade dock sitt glas vin enligt typiskt brittiskt fyllemaner pa konstnarens farger (pinsamt). Vi gick vidare och hamnade pa nagon slags liten hiphop/rnb\klubb som kandes valdigt ojapansk och som jag inte alls gillade. Klockan var nu typ 2 och forsta tunnelbanan gick kl 5 sa vi bosatte oss i ett karaokebas resten av kvallen. Klockan 6 klev jag in hemma hos Yuki. Inte en dalig utekvall.

Igar sov jag halva dagen innan det var dags att kolla in alla galna Harajukugirls. Sen motte vi Sho, en kille som ocksa laste pa ASU med oss och hans gravida flickvan for middag pa koreansk restaurang. Valdigt gott men valdigt starkt. Kvallen och helgen avslutades pa ett japansk badhus, precis runt hornet fran Yukis lagenhet. Vattnet var 45 grader varmt och kanslan valdigt lokal. En harlig helg till anda.

En bra
Tokyoblogg for den intresserade

Nu ska jag dona och lyssna pa SR:s Kinaveckaspecialprogram pa webbradio.


Kommentarer:
Postat av: Malin

Fy vad bra du verkar ha det!! Jag vill också..

Vad ska du läsa till hösten? Jag har också sökt in, men här i Malmö så jag kan bo hemma.. Inte råd med mer studielån. Fast förhoppningsvis så får jag ett jobb i Stockholm istället:)

2008-04-07 @ 09:56:40
Postat av: emmalainen

ja, jag ar ratt nojd med resan. jag ska kora praktikkursen som finns pa orebro uni alternativt karlstads uni. man maste fixa praktikplats sjalv sa det maste jag ocksa borja dona med. mycket fixeri hela tiden(=

sen ar jag sugen pa nagn kvallskurs, kanske kinesiska, det vore coolt!

hoppas du hittar jobb i sthlm, vore bast for alla parter! puss!!

2008-04-07 @ 11:07:24
Postat av: Malin

what what, praktikkurs?? inte hört talas om.. låter ju bra ju... kanske man skulle kolla in..

nu har jag sökt två jobb i stockholm och ett sommarjobb i venedig. aahhh ge mig, något, vadsomhelst!!

puss

2008-04-07 @ 14:16:23
Postat av: emma

men halla ar inte venedig lite val langt bort?!

2008-04-07 @ 16:06:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits