moshi moshi

( sager japanerna nar de svarar i telefonen)

Igarkvall lagade jag svenska kottbullar till Yuki och mig sen satte jag pa mig min grona Haglofsrygga (som efter Tokyo har vuxit sig enorm och lagt pa sig nagra kilon. Hmm... vad kan det bero pa) och knallade for sista gangen till Urayasu tunnelbanestation, Blev nastan tarogd nar kvinnorosten i hogtalaren borjade tala"Tokyo metro, arigato gozaimasu".

Jag kommer sakna tunnelbanan, jag tycker fardmedlet ar en utmarkt plats att spana in folk pa. Det ar sa kul att se alla tysta japaner sitta och blippa pa sina rosa mobiltelefoner, flickorna och pojkarna i skoluniform pa vag hem fran skolan eller tonarskillen och tonarstjejen som blygt kollar in varandra. Japanera, alltjamt sa blyga och forsiktiga. Dock har jag insett att de visst glor, fast i smyg. I synnerhet nar jag bar min stora packning saklart. Var faktiskt ratt irriterad pa det nar jag var pa vag igar for jag var inte pa humor. Ibland vill man bara ifred. Det maste vara sa jobbigt att alltid vara nagonstans dar man aldrig kan smalta in i mangden. Jag vet helt klart hur det kanns efter den har resan.

Men jag kommer sakna dem. Japanerna alltsa. Deras overdrivna vanlighet, artighet och lite tafatta satt. Jag har konstaterat det forut och gor det igen. De gor allt for att hjalpa en. Visst ar det sa att bland det varsta som kan handa for en japan ar att forlora ansiktet. Med det i atanke forstar man att deras vanlighet i grund och botten ar egoistisk men man kan anda inte lata bli att tycka om dem.

Jag kommer ocksa sakna japansk tv. Jag forstar inte ett ord anda tycker jag att det ar sa himla underhallande att titta pa japanska tvprogram. Allt fran tontiga sapopearor till matlagningsprogram och speciellt humorprogram.
Man kan inte lata bli att alska japaner nar man ser
det har 

Alla dessa automater till allt, manniskor i snygg, galen, streetig eller proper kladsel, konbini stores, massor av folk jamt och alltid, tag tag tag, billig restaurangmat typ ramen, tingeltangel och krimskrams overallt. Jag kommer sakna Japan och speciellt Tokyo.  

Farja tillbaks till Kina nasta. Bai bai.

Kommentarer:
Postat av: Sara

gissa vad en av mina katter heter?
MOSHI!
blir sa glad nar dom sager "moshimoshi" :)
(eller SA (imperfekt) - ar ju i fucking Kina nu, usch.)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits