Fotokurs, kinesiska, photoshop, lära mig sy....skrivkurs..

Jag gör tydligen allt för att slippa ta itu med det där att förbereda opponeringen. Usch vad tråkigt. Imorgon kl 7 åker tåget dock så det borde ordnas innan dess. Är mätt och däst också efter middag med Emmy på Mamas and tapas på kungsholmen. Imorgon kväll blir tredje dagen i rad  jag stoppar i mig spanska ostar eftersom jag ska följa med Ellen på smygläsning av Nöjesguiden med tapas och vin.

Jag och Emmy snackade nio till fem. Snart börjar det ju och som vanligt när det handlar om rutiner ( särskilt det där nio till fem) får jag småpanik. Det är bara fyra dagar kvar av friheten sen kommer man bara att leva på helgerna och då ska man liksom pressa in allt och jag kommer bergis bli en sån där tråkmåns som aldrig går ut för "man vill inte slösa lördagen på att vara bakis". Men egentligen överdriver jag nu. Egentligen är jag nöjd. Jag har fem minuter till jobbet och det finns faktiskt vardagskvällar också. Jag nämnde kvällskurs för Emmy men hon tyckte jag skulle koncentrera mig lite istället. Kvällskurs. Det har liksom blivit lite av mitt signum,  dock mer snack än verkstad, vad jag kan minnas har jag bara gått kvällskurs en gång, spanska konversation. Och så tog jag sånglektioner ett tag.

Idag åkte Erik till Prag. Känns lite märkligt att han inte kommer finnas hemma hos föräldrarna när man hälsar på framöver.

Kommentarer:
Postat av: åsa

emma! jag gillar verkligen din blogg. mina ögon dansar genom dina texter, orden smälter som gräddglass i solen, eller mörk choklad på balkongen. hoppas vi ses snart.

2008-08-30 @ 12:33:50

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits