i illfart genom Saigon i rosa hjalm...

Idag nar jag skulle pa utflykt satte jag mig pa fel buss. Istallet for Mekong Delta var jag plotsligt pa vag till tunnlarna ( system av tunnlar som kommunisterna byggde under Vietnamkriget) dar jag redan varit. Jag far saledes hoppa av bussen mitt pa vagen. Snabbt som tusan tog jag en moto tillbaks till bussgatan men den ratta bussen har givetvis redan gatt. Gratfardig och handfallen star jag dar. Jag beger mig till turistbyran som fixar resorna och forklarar incidenten. Det hela slutar med att jag far skjuts i illfart pa en moto ikapp bussen. Bakom vagtullarna star bussen och vantar pa mig. Skamsen trader jag in. Kanner mig dum och alla kollar. Men det loste sig till slut. Och sa fick jag aka moped pa kopet. I en rosa hjalm.

Hela bussfarden sitter jag och pratar med en kille fran Shanghai. Efter denna konversation vet jag allt om Kinas historia, korrupta regering, Koreakriget och varfor det ar sa manga thailandska pojkar som injicerar hormoner for att bli flickor. Jo, under Vietnamkriget akte mangder av soldater till Thailand pa "semester". De var sa manga att inte tjejerna i byarna rackte till....sen har det liksom fortsatt..


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits