Kinesiska ambassaden, Party of Five & Voxpop

Idag har jag promenerat till Kinesiska ambassaden. Det tog typ 1,5 timme och när jag kom fram upptäckte jag att det bara var öppet på förmiddagarna. Inte så förvånande kanske, jag misstänkte nästan att det var så men eftersom kineserna vägrar hålla sin hemsida i shack och inte tillhandahåller någon som helst information var jag helt enkelt tvungen att pallra mig dit. Och samma sak måste jag alltså göra imorgon.

Kom hem helt slut och kraschade framför tv:n. Hade för mig att det skulle vara O.C-repriser men jag fastnade istället framför
Ensamma hemma. Ni vet, serien om de föräldralösa barnen; Tjejen med pipröst som spelade fiol, helylle-Kirsten som var tillsammans med äldsta brorsan, alkis-Bailey och hans präktiga flickvän Sarah, snyggoJulia & hennes pojkvän Griffin...

Party of Five  var typ den enda amerikanska serien jag såg när jag var liten eftersom vi bara hade public service och jag har faktiskt funderat över varför den aldrig visats i repris. Jag har aldrig ens hört den nämnas i något sammanhang. Jag menar  andra 90-talsserier typ "Mitt så kallade liv" har alltid varit så jävla hypade, och visst, Jared Leto var het, men bortsett från det? Var den så speciell?!

Seriens plöstliga närvaro förde mig liksom lite tillbaks till början av högstadiet. Det var Ensamma hemma, Bullen,  Voxpop och hemglass, speciellt de där rosa glassarna med choklad och strössel på. Jag var verkligen ett inbitet fan av Voxpop. Det var liksom det enda tillfället jag kunde se musikvideos.

Kommentarer:
Postat av: Madeleine

Haha känner igen det där :)
Spelade t.om in Voxpop när jag var yngre för att kunna se det om och om igen..Likadant gjorde man med tracks på radion..
Ha en bra kväll!

Postat av: Carro

Voxpop!! Jag älskade voxpop, jag satt alltid bänkad framför tv:n och drömde mig bort, till den dag då jag skulle få träffa Hanson, haha. True story! ;P

2008-01-08 @ 02:04:49
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se
Postat av: Malin

Jag tycker att Ensamma Hemma gar i repris typ hela tiden?? Voxpop var the shit, vem kollade INTE pa det?

2008-01-08 @ 11:45:03
URL: http://malingoesenglish.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits