kvällen igår, dagen idag

Kvällen igår: fest hos Heidi och Daniel i deras enorma lägenhet i Vasastan ( sponsrad av Red bull såklart...). Träffade bland annat Kajsa Villman som fått jobb på Agency. Jävligt bra jobbat. Vi pratade Resumebar och hippheten hos PR-byråer, vara eller inte vara? Sen tippsade hon mig om ett råvärt pressklippningsföretag jag aldrig hört talas om.  Kl halv 12 kom 13 taxibilar och skulle hämta upp sällskapet. Jag, Anders och Matilda kände dock inte för stureplan och 200 kr i inträde och tog tunnelbanan istället. Matilda droppade av och vi fortsatte på egen hand med att hitta 90es. Mitt sinne för Stockholm är dock inte oklanderligt i alla lägen och vi hamnade på Hotell Reisen istället för Riddarkällaren. Där tog vi en drink och fortsatte till Debaser Slussen där kön var en kilometer lång så vi satte oss på trappan uppe på berget och tittade ut över ett magiskt vackert Stockholm till tonerna av housemusik från en rysk kryssningsbåt. Sen gick vi hem och åt mängdvis med snabbmakaroner och såg någon fånig film på tv. En bra kväll.

Nu är jag i Uppsala och träffar småkusinerna som inte är så små längre och packar ihop lite grejor. Imorgon ska mamma och pappa köra upp saker och cykel och kolla in Åsögatan. Cykel. Så himla värt. Då kan jag exempelvis cykla till Reimersholme och Kerstins brygga och kvällsbada på nolltid.

Jag är trött efter veckan och njuter av att vara i Eriksberg och få lagad mat. Ska inte röra ett finger ikväll.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits