alltid ledig, aldrig ledig

Alltid ledig, aldrig ledig är mitt tillstånd just nu. Tillvaron är märklig, vädret är dåligt men Stockholm är bra. Det blev midsommar i år igen. Jag tjänade mindre än 50 kr den första timmen jag körde nya det skribentjobbet. Sen gick det bättre när jag såg de andras texter och skrev ur huvudet spontant om allt från snus till att gå ner i vikt. Hur etiskt riktigt känns det att sitta och skriva positiva saker om snus förresten? Sen ringde det där bemanningsföretaget jag jobbar för och ville ha med mig på ännu en marknadsundersökning om just snus. Indiskt snus. Det lät sjukt konstigt och tråkigt så jag drog en historia om att jag inte har hjärta till att marknadsföra tobak...

I höst ska jag praktisera på
svenska institutet. Det kanske är min drömarbetsplats så jag blev nöjd.

Däremot har jag ett dilemma. Jag vet inte vad jag ska göra med min blogg. Om jag ska ha kvar den eller inte. Jag tycker inte om när saker inte är antingen eller som det känns just nu men det känns märkligt att lägga ner ett treårigt projekt som överlevt utlandsresor och flyttar.  Men samtidigt kanske det är dags att lämna fortet nu....



Kommentarer:
Postat av: Malin

ohhhh avundsjuk! jag vill också jobba där! tror tom jag har sökt ett jobb där, men fick så klart inte det.. jaja, grattis till dig iaf:D

2008-06-28 @ 16:32:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits