bortskämd, sentimental, lycklig, längtandes...

Skön söndag. Har donat lite med plugg och förberedelser inför flytten som sker i morgon bitti. Sen lagade jag och Erik middag, vegetarisk lasagne och marsängsviss till efterrätt. Det var första och sista gången jag lagade maten under tiden jag har bott här. Jag skäms när jag tänker på det. Snart 25 år och så bortskämd. Hoppas det är sista gången. Framöver ska jag bli mer vuxen, ansvarstagande och bjuda mamma och pappa på middag oftare. Sådetså. Nu behöver jag bara hjälp med en enda sak till och det är att lämna tillbaks alla böcker jag lånat. Försökte lämna tillbaks dem ikväll. Cyklade omkring i ett ödsligt Uppsala med min cykelkorg fullpackad. Givetvis fanns det inte några återlämningsfack.

Det var lite sorgligt att cykla omkring där, i Engelska parken och runt Ekonomikum. Förbi fina Katedralskolan och Vasahuset. Vad är felet på mig? Jag blir så sentimental jämt. Det är ju inte så att jag aldrig mer kommer vara här. Men ändå.

Men jag är lycklig just nu. Jaa. Lycklig. Åsa berättade för mig häromdagen att 50% av ens förmåga att vara lycklig är nedärvd, 40% inlärd och 10% beror på positiva tankar etc. Jag tycker de där tio procentena var lite futtiga. Dock är de nog ändå väldigt avgörande.

Sen jag började fokusera, tänka om & vara tacksam ( i äkta Mia Törnblomanda) har allting varit så mycket bättre. Ett typiskt exempel på detta är midsommar. Inga planer men lika glad ändå. Nu ska jag packa och vänta på den bästa som är i den röda saaben någonstans utanför Arboga. Kooooom nu då. Här väntat hela dagen juu...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits