caffelatte är inte en förenkling av café au lait

Mitt sex and the city-liv förtsätter ( alltså, jag jobbar aldrig och gör häftiga storstadsgrejor hela tiden...eller nåt). Idag efter indisk lunch med Emmy och Ben & Jerrys med Anders i solen träffade jag Ingrid för lite allmänt hang-around i omgivningarna stureplan. Vi gjorde U.O och Antikt gammalt och nytt och sen gick vi till mysigaste fiket vid humlegården där jag beställde en latte. När servitören eller baristan eller vad vi ska kalla honom kom ut med den till mig på uteserveringen sa han " här har vi en cafe au lait". Jag svarade "ehh.,,,en latte?". Baristan tittade på mig som att jag var en någon från landet Sveriges mest ensliga plats och utbrast sarkastiskt " det är samma sak".

Väl hemma var jag tvungen att googla det. ha. Även om jag var nästan säker på att han hade fel var det ju ändå han som var baristan.
och ja....ni ser ju.
tjiiiiiii fick han som trodde han va något. jag kan mitt italienska kaffe. Så detså, problemet är väl att han inte läser min blogg och jag vill verkligen sätta dit honom för att han var så dryg. Skriva ut och gå dit kanske?


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits