klar med uppsala, redo för stockholm

Innan jag åkte på min lilla resa kände jag att jag ville komma hem till Uppsala. Inte till Stockholm. Då hade jag inte bott i Uppsala på ett tag och kände att det fanns saker att ta igen. Jag hade aldrig gjort det om mamma och pappa fortfarande bott i Storvreta. Givetvis inte. Men Eriksberg och den nya lägenheten kändes som på behändigt avstånd till det mesta.
Nu är Uppsala återupptäckt och mycket mer än så var det inte. Visst, jag tycker väldigt mycket om staden, det är min hemstad och det är några kvar som jag verkligen gillar att umgås med. Men nu är det dags. Två månader har nästan fortlöppt men nu vill jag tillbaks till storstan och bort från studentstan.

När jag flyttade förra sommaren från Örebro till Stockholm hade jag väldigt höga förväntningar. Nu har jag insett att det faktiskt inte är staden som gör en lycklig. Trots att man bor i en stad där allt händer resulterar detta inte i att man gör saker hela tiden och att livet ser så annorlunda ut. Inte. Men jag har ändå en längtan. Och jag tror att det här kommer bli den bästa sommaren på länge. Kanske någonsin ( nej jag har inte höga förväntningar...) och det har att göra med att jag mår bättre än vad jag har gjort på flera år.

Sista tre dagar sen kommer jag!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits